Matematički fakultet priprema za prestižna zanimanja: Upis nije rezervisan samo za odlikaše

Obrazovanje

Discipline koje su sada najviše u trendu povezane su sa matematikom

Prodekan Matematičkog fakulteta za akreditaciju, organizaciju i doktorske studije Miljan Knežević rekao je danas da taj fakultet pruža obrazovanje za najprestižnija zanimanja na svetu.

Knežević je istakao da je u decembru prošle godine fakultet proslavio 150 godina od svog osnivanja i da se osim matematike, na njemu izučavaju i discipline vezane za informatiku, računarstvo, astronomiju, astrofiziku, kao i za prirodne nauke uopšte. Prema njegovim rečima, discipline koje su sada najviše u trendu povezane su sa matematikom.

"Kada kažem matematika, tu mislim i na računarstvo, odnosno informatiku, astronomiju, astrofiziku, iz razloga što u poslednjih desetak godina astrofizika nije samo posmatranje zvezda, već i statistička obrada podataka, kao i korišćenje veštačke inteligencije", dodao je Knežević za Tanjug.

On je poručio da društvo mora da se pozabavi time da se za buduće generacije obezbede kvalitetni nastavni kadrovi, ne samo za matematiku, nego i za ostale profesije.

Prema njegovim rečima, otvorena vrata služe da se buduće generacije upoznaju sa radom fakulteta, a da će do kraja školske godine biti omogućena i putem onlajn pristupa, tako da se, kako je rekao, nadaju se da će imati kandidate i iz cele Srbije koji će učestvovati u debatama i panel diskusijama.

"Ne moraš da budeš odlikaš da bi upisao fakultet"

Knežević je objasnio da ne moraju svi da budu odlikaši ili fanatični zaljubljenici u matematiku da bi upisali fakultet.

Student treće godine ovog fakulteta, na smeru informatika Marko Lazarević rekao je da se matematika primenjuje svuda, kao i da se nalazi u osnovi svake druge nauke.

"Na fakultetu sam stekao širok spektar znanja i mislim da ću moći da se bavim bilo čime kada završim, a očekujem da će mi master i doktorske studije još više omogućiti i usavršiti znanje kako bih mogao da pružim što veći doprinos u tim oblastima", rekao je on.

Lazarević je objasnio da studentima matematika daje širinu razmišljanja, kao i neke nove koncepte.

"Mi ovde stičemo svetsko znanje"

Studentkinja statistike i PR fakulteta Anja Marković zamolila je sve studente da nemaju predrasude o ovom fakultetu, i napomenula da po završetku studija postoji širok spektar zanimanja.

"Prijava na fakultet organizovana je onlajn od 15. do 20. juna, a 16. juna biće probni prijemni, na Studentskom trgu broj 16 u 10 časova. Nakon toga, 26. juna, na sajmu u Hali 1, od 11 do 14 časova organizovan je pravi prijemni ispit", navela je ona.

Poručila je da će upis biti 2. i 3. jula.

Vukašin Pantelić, student prve godine, objasnio je da je matematiku zavoleo još iz mlađih dana i da se nada da će upisati master studije i postati profesor.

"Mi ovde stičemo svetsko znanje, imamo odlične profesore i kadar", rekao je on.

Student na smeru primenjena matematika Damjan Stanković poručio je da je izabrao ovaj fakultet jer daje širok sprektar mogućih zanimanja, kao i to da ova nauka objašnjava kako tačno računari mogu da rade sa velikim brojevima.

Glas javnosti T02S