Najnoviji izvještaj nemačkog TÜV-a donosi prvi detaljan uvid u pouzdanost popularnih električnih automobila. Dok neki modeli blistaju i pokazuju vanredan kvalitet, drugi su neugodno iznenadili, a rezultati se drastično razlikuju, piše AutoBild.
U analizi je obuhvaćeno deset modela, uključujući bestselere poput Tesle Modela 3, VW ID.3 i Renaulta Zoe.
Ključni izazov za električna vozila je njihova velika masa. Teške baterije, koje mogu biti teže i od 500 kilograma, stavljaju ogroman pritisak na vešanje i kočnice. Paradoksalno, kočioni diskovi često stradavaju zbog nekorišćenja. Zahvaljujući regenerativnom kočenju, gde elektromotor usporava vozilo i puni bateriju, mehaničke kočnice se retko koriste. To dovodi do nakupljanja rđe na diskovima, što je čest razlog pada na tehničkom pregledu.
Statistike pokazuju jasnu podelu. Među najboljima, s najmanje zabeleženih nedostataka, ističu se nemački i korejski modeli. VW e-Golf, Mini Cooper SE i Hyundai Kona Elektro pokazali su se kao veoma pouzdani. U sredini tabele smestili su se VW ID.4, Peugeot e-208 i Opel Corsa-e. Na dnu, s poražavajućim rezultatima, nalaze se Škoda Citigo, Renault Zoe, a apsolutni gubitnik je Tesla Model 3, koji ima daleko najveći postotak vozila s ozbiljnim greškama.
Sa udelom značajnih nedostataka od čak 14,2 odsto, što je dvostruko više od proseka, Tesla Model 3 je podbacio. Iako ima najveću prosečnu kilometražu (53.000 km), njegova stopa padova na tehničkom pregledu uporediva je s vozilima starim šest do sedam godina. Glavni problemi su komponente vešanje, gde su zabeležene vrednosti kvarova čak 15 puta veće od proseka. Česti su i problemi s istrošenim kočionim diskovima te kvarovi na prednjim i zadnjim svetlima.
Ni Renault Zoe se nije proslavio. Inspektori su često beležili probleme sa vešanjem, kočnicama i upravljačkim mehanizmom. Kod starijih modela javlja se i curenje ulja iz pogonskog sistema. Opel Corsa-e, tehnički srodnik Peugeota e-208, prolazi osetno lošije, s čestim prigovorima na vešanje, kočione diskove i svetla. Gradski mališan VW e-Up takođe beleži više problema od svoje veće braće, ponajviše s kočnicama i rasvetom.
Peugeot e-208 nalazi se tačno u proseku. Njegov glavni nedostatak je brzo trošenje kočionih diskova i pločica. VW ID.4 i ID.5 iznenađuju s čestim prigovorima na funkciju nožne kočnice, ali su im diskovi pohvalno izdržljivi. Međutim, kod ovih SUV-ova zabeleženo je curenje ulja na pogonu. VW ID.3 prolazi nešto bolje, s povremenim problemima na vešanju, ali bez curenja ulja i sa izdržljivim diskovima.
Među najugodnijim iznenađenjima su Mini Cooper SE, Hyundai Kona Elektro i VW e-Golf. Mini se pokazao izuzetno kvalitetnim, sa tek manjim zamerkama na svetla, dok su mu kočnice gotovo savršene. Hyundai Kona Elektro takođe je uverljiv, a jedina manja zamerka odnosi se na nešto brže trošenje kočionih diskova.
Apsolutni pobednik testa je VW e-Golf. Sa udelom značajnih kvarova od samo 3,4 posto, pokazao se kao zreo i robustan automobil. Šteta je jedino što su mu tehnologija punjenja i doseg baterije danas već zastareli.
TÜV izveštaj jasno pokazuje da pouzdanost nije garantovana kod svih električnih automobila. Dok modeli poput e-Golfa, Kone i Minija postavljaju visoke standarde, bestseleri kao što su Tesla Model 3 i Renault Zoe neugodno su iznenadili.
Glas javnosti /U01S