Zbog njene velike snage, navode oni, do strujnog udara može da dođe i ako se samo uđe u strujno kolo, koje može biti čak i nekoliko metara udaljeno od kablova kontaktne mreže.
- Dakle, da bi se dogodio strujni udar, nije potrebno da se dodirne kontaktna mreža iznad pruge. Posledice su u takvim slučajevima gotovo po pravilu tragične - napominju iz "Infrastruktura železnice Srbije".
Oni su dodali i da je, zbog kontaktne mreže koja je pod visokim naponom, izuzetno opasno bilo kakvo kretanje i zadržavanje na pruzi i u pružnom pojasu, odnosno u blizini koloseka.
- Dovoljna je samo mala nepažnja i neopreznost, pa da se u takvim situacijama dogodi nesreća - ističu.
Istovremeno, kretanjem po otvorenoj pruzi kojom se odvija železnički saobraćaj, građani direktno ugrožavaju svoj život, ali i bezbednost saobraćaja vozova.
- Naime, železnička kompozicija ima zaustavni put između 700 i hiljadu metara, a voz ne može da zakoči u mestu, niti da skrene sa koloseka - naglasili su.
Imajući u vidu sve ove opasnosti koje sa sobom nosi bilo kakvo neovlašćeno i nezakonito kretanje po kolosecima i u blizini pruge, iz "Infrastruktura železnice Srbije" još jednom apeluju i upozoravaju da to nije dozvoljeno i da se to ne radi, jer se na taj način direktno mogu ugroziti ljudski životi i neko može da nastrada.
Glas javnosti/B06S