Glas Javnosti


Parkirate li „samo na minut“ i onda blokirate saobraćaj?: Nova aplikacija rešava jedan od najvećih problema vozača

Društvo
Autor: Glas javnosti

Grupa mladih stručnjaka iz Kragujevca prepoznajući jedan od najvećih problema vozača u gradovima -problem parkiranja i blokiranih vozila pokušala je da nađe rešenje. Tako je nastala aplikacija Pomeri.me.

U velikim, ali i malim gradovima, svakodnevno se dešava situacija da neko slučajno ili iz nužde, a neko i ne razmišljajući, blokira druga vozila na parkingu.

Situacija u kojoj ste zarobljeni i ne možete da izađete sa parkinga jer je neko blokirao vaše vozilo  gotovo je svakodnevica svakog vozača.

Nervoza, sirena, čekanje da se pojavi, ili pokušaj da se nađe vlasnik po komšiluku, jedine su opcije u takvim momentima. Ima li rešenja za njih?

Kako funkcioniše aplikacija


Grupa mladih stručnjaka iz Kragujevca napravila je aplikaciju koja omogućava vozačima da bez poziva pošalju anonimnu notifikaciju vozaču koji blokira prolaz.

Preduslov je da se vozači registruju u aplikaciji unosom mejl adrese i registarskih tablica.

Funkcioniše tako što blokirani vozač unese broj tablice automobila koji ga blokira, a vlasniku stiže notifikacija sa molbom da pomeri vozilo.

Zbog toga nije dovoljno da jedan vozač (onaj koji je blokiran) ima instaliranu besplatnu aplikaciju.

Neophodno je da isto uradi i druga strana.

„Naša ideja je da digitalnim putem olakšamo život građanima i smanjimo tenzije koje nastaju u komšiluku zbog parkiranja. Pomeri.me je zamišljena kao alat koji promoviše odgovornost, solidarnost i dobar komšijski odnos“, kaže Aleksandar Peković, član tima koji stoji iza ovog projekta.

Plan je da aplikacija zaživi i u drugim gradovima

Aplikacija je trenutno dostupna za preuzimanje na Google Play Store-u. Dostupna je i za iOS uređaj.

Kako je razvijana kao projekat podržan od Lokalne fondacije Kragujevac, ona je prevashodno i predviđena za teritoriju grada Kragujevca. Ideja je da se koristi u drugim gradovima.

Svaki novi korisnik doprinosi da aplikacija funkcioniše bolje jer što nas je više, to će rešenja brže dolaziti, dodaje Peković.

Na pitanje kako su došli na ideju da je pokrenu, kaže da su svi makar jednom bili u situaciji da čekaju vlasnika vozila koje ih je blokirao. Automobila je sve više, a broj parking mesta ostaje nepromenjen. Razumljivo je zašto su ljudi prinuđeni da zagrade jedni druge na parkingu, kaže.

Ko i gde najčešće blokira

Posebno u zonama poput bolnica, domova zdravlja ili škola, ovakvo rešenje može da napravi razliku, objašnjava.

„U fokusu su nam i dostavljači hrane i drugi vozači koji zbog svog posla često nepropisno parkiraju i pod izgovorom “kratko ću”, dodaje Peković za Forbes Srbija.

Aplikacija je aktivna od pre tri dana i do sada je preuzelo prvih 50 korisnika.

Cilj im, kako kaže, nije samo da broje preuzimanja, „već da grade zajednicu odgovornih vozača“.

U narednom periodu očekuju da će ih biti i više jer je, kako navodi, laka za korišćenje i rešava realan problem.

Na pitanje kako apelovati na svest vozača da je važno da imaju ovakvu aplikaciju, Peković dodaje da su jedan od načina digitalne kampanje, saradnja sa lokalnim zajednicama, komšijskim Viber grupama i kroz preporuke korisnika.

Kada ljudi vide da im aplikacija stvarno olakšava život, deliće je dalje, dodaje Peković.

Budući da funkcioniše samo ako je koristi i lice koje blokira drugo, na pitanje kako računaju na savesnost svih, uključujući i bahate vozače koji gotovo svakodnevno blokiraju ulice, kaže da aplikacijom pokušavaju da utiču na to da se promeni kultura ponašanja.

„Naša poruka je jednostavna – budi dobar komšija“, naglašava Aleksandar. Dodaje i da aplikacija ne onemogućava blokiranje vozila, već utiče na to da se blokiranje reši na praktičan i najmanje stresan način.

„Samim tim, računamo da će vozači znajući za ovu aplikaciju, postupiti savesno te da će ukoliko je nužno da, iz nekog razloga, blokiraju drugo vozilo, skinuti aplikaciju i pomeriti vozilo kada za to dobiju “molbu” drugog vozača“, kaže.

Prednost aplikacije je što čuva privatnost korisnika – lični podaci nisu vidljivi drugim ljudima.
Komunikacija je zasnovana samo na registarskim tablicama, dodaje Aleksandar Peković.

Lokalne inicijative mogu da imaju veliki uticaj

Kragujevac je bilo idealno testno okruženje, s obzirom na to da ovaj grad ima problem sa parkingom.

Manji grad daje nam mogućnost da korigujemo sve nedostatke u aplikaciji pre nego što se za nju čuje u većim gradovima, dodaje sagovornik.

Plan je da se šire i u druge gradove Srbije. „Možda čak i na region Zapadnog Balkana, gde su problemi sa parkiranjem i blokadama gotovo identični“, dodaje.

„Širenje zavisi od podrške lokalnih zajednica, medija i pre svega od spremnosti građana da je preuzmu i koriste. Što više korisnika, to aplikacija bolje radi i brže prelazi iz lokalnog u nacionalni servis“, dodaje sagovornik.

Veruju da će ova aplikacija značajno doprineti kvalitetu života građana. Takođe i kulturi dobrosusedskih odnosa zbog čega im je dragoceno da vest o njoj dođe do što većeg broja ljudi.

Tim, koji je na ovom rešenju radio nekoliko meseci čine troje mladih ljudi iz različitih sektora – akademskog, civilnog i privatnog. Oni su se upoznali još na fakultetu i nastavili saradnju kroz različite projekte.

Ko čini tim

Jana Marković, saradnik u nastavi na Fakultetu bezbednosti, u okviru projekta imala je zadatak razvoja marketinških aktivnosti.

Aleksandar Ninić, koji radi u privatnom sektoru kao menadžer prodaje bio je zadužen za tehnički aspekt aplikacije.

Aleksandar Peković, specijalista za BFC SEE program je bio zadužen za projektni menadžment.

Glas javnosti/Forbes Srbija

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR