Prema analizi renomirane konsultantske kuće Roland Berger, proizvodni troškovi u industriji od 2020. rastu i do 6% godišnje, dok cene u prodaji ostaju zamrznute ili se povećavaju minimalno. Ovaj nesrazmer najviše pogađa male i srednje pivare, često porodične firme sa vekovnim iskustvom, koje sada trpe ogromne gubitke.
- Sve više porodičnih pivara je primorano da zatvori svoja vrata, neke i nakon nekoliko stotina godina rada - upozorio je Holger Ajhle, direktor Nemačkog saveza pivara, za nemački list Bild.
Pored visokih troškova sirovina, energije i plate radnika, zabrinjava i dugogodišnji pad potrošnje piva u Nemačkoj. U poslednjih 31 godinu prosečna konzumacija piva smanjena je za čak 35%. Posebno je izražen pad u ugostiteljskom sektoru, gde je prodaja u prvim mesecima ove godine pala za više od 9% u odnosu na prethodnu godinu.
Čak ni velike pivare poput Veltinsa ne mogu da izbegnu pritisak tržišta. Glasnogovornik te kompanije, Ulrih Bine, navodi da potrošači pivo uglavnom kupuju samo kada je na akciji, podsećajući na dane nemačke marke kada je pivo bilo jeftinije nego ikada.
- Nigde u Evropi pivo nije jeftinije nego u Nemačkoj - dodaje Bine.
Iako su velike pivare najavile povećanje cena, očekuje se da će pivo i dalje ostati relativno pristupačno u poređenju sa ostatkom Evrope.
U želji da se spreči potpuni kolaps pivarske industrije, Nemački savez pivara apeluje na vladu da hitno reaguje - traže smanjenje PDV-a, naročito u ugostiteljstvu, kako bi se olakšala situacija i sačuvala industrija koja je vekovima deo nemačke kulture i ekonomije.
Glas javnosti T02S