Rekao je da nove carine na teške kamione imaju za cilj zaštititi proizvođače od "nepoštene spoljne konkurencije" te da će taj potez koristiti firmama poput Peterbilta i Kenwortha i Freightlinera u vlasništvu Daimlera.
U kontekstu pretnji američkoj proizvodnji, Tramp je iskazao i zabrinutost za nacionalnu sigurnost.
"Potrebni su nam finansijski zdravi i jaki proizvođači kamiona, iz mnogo razloga, ali pre svega zbog nacionalne sigurnosti!", kazao je Tramp.
Američka ekonomska komora apelovala je da se ne uvode nove carine na kamione, napominjući da je pet zemalja uvoznica - Meksiko, Kanada, Japan, Nemačka i Finska - saveznice ili bliski partneri SAD-a i ne predstavljaju pretnju nacionalnoj sigurnosti.
Meksiko je tako najveći izvoznik srednjih i teških kamiona u SAD, a carine bi mogle uticati i na matičnu firmu Chryslera, Stellantis, koja u Meksiku proizvodi Ram kamione i komercijalne kombije.
Tu je primer i švedske Volvo grupe, koja gradi fabriku teških kamiona vrednu 700 miliona dolara u Montereju u Meksiku, koja bi trebalo da počne s radom 2026. godine.
Meksiko je takođe vodeći globalni izvoznik tegljača, od kojih je 95 posto namenjemo tržištu SAD-a, navodi Reuters.
Kada je reč o lekovima, Tramp je rekao da će se nova 100-postotna carina na bilo koji brendirani ili patentirani farmaceutski proizvod primenjivati na sav uvoz, osim ako firma već nije započela izgradnju proizvodnog pogona u SAD-u.
Ranije se carinama usprotivila američko udruženje proizvođača lekova, rekavši da je 53 posto od 85.6 milijardi dolara vrednih sastojaka koji se koriste u lekovima koji se konzumiraju u SAD-u i proizvedeno u toj zemlji, a ostatak u Evropi i drugim američkim saveznicama.
Kada su u pitanju nove carine na kuhinjski, kupatilski i deo ostalog nameštaja, Tramp je izjavio da su one uzrokovane ogromnim nivoima uvoza koje štete lokalnim proizvođačima.
Glas Javnosti/ N01S