Glas Javnosti

Putin napravio super avion MIG-41 (2)

Lični stav
Autor: Glas javnosti

Tramp: Borbeni avion F-47 tajno testiran 5 godina, biće „najsmrtonosniji u istoriji“.

MIG - 41 brani Rusiju od Donalda Trampa 

Vazduhoplovstvo Sjedinjenih Država pravi avione šeste generacije sa šifrovanim imenom F-47. Avion se tajno testira i uvereni smo da je superiorniji od bilo koje letelice na svetu“, rekao je Donald Tramp.

„Njegova manevarska sposobnost, brzina – više od dva maha, naoružanje i stelt tehnologija  – nikada ranije nisu viđeni“. Nova letelica  će  biti „najnapredniji, najmoćniji i najsmrtonosniji borbeni avion ikada napravljen“.

„Američki neprijatelji neće znati šta ih je snašlo ako dođe crni dan“, tvrdi šef Bele kuće.

Predsednik Amerike se hvalio, pretio dušmanima, okrečio skice aviona u boje Holivuda, a u rezervoare budućeg aviona nalio  „Džek Danijels“ da piloti skupe hrabrost  i polete na ruski  MIG-41 koji samo što nije uleteo u dvorište "Volta Diznija".

Tramp je rekao svoje, a šta na to kaže Putin?

Reči Donalda Trampa ne odgovaraju stvarnosti. Sjedinjene Države nisu prva zemlja koja želi da zakorači u eru šeste generacije. Tri decenije ranije su u Rusiji počeli radovi na perspektivnom avio-kompleksu. Ruski projekat, koji se  priprema za uzletanje, nosi radni naziv „Proizvod 41“ a nezvanično MiG-41.


Diskusije o stvaranju lovca-presretača koji bi zamenio MiG-31 traju više od deset godina. Pokojni pilot i Heroj Rusije Anatolij Kvočur izjavio je da su za novu letelicu postavljeni izuzetno strogi zahtevi. Po rečima pukovnika, brzina novog presretača trebalo bi da pređe 4 maha. Podsetimo, „trideset prvi” razvija 2,8 maha (3100 km/č).

Malo više jasnoće uneo je 2017-e godine tadašnji predsednik Komiteta za odbranu i bezbednost Viktor Bondarev. On je rekao da bi MiG-41 trebalo da postane najbrži lovac na svetu sa dometom od 700 do 1.500 kilometara i upotrebom stelt tehnologije. Naoružanje presretača moglo bi da bude zasnovano na raketi vazduh-vazduh R-37 i drugim „principijelno novim“ sredstvima. Podsetimo, modernizovani  R-37M  ima domet lansiranja od 300 kilometara u prednju hemisferu.

Prema podacima državne korporacije Rostek model presretača je već prošao 240 testiranja u aerotunelu u Centralnom aerodinamičkom institutu Žukovski.

Pristupi Rusije i Sjedinjenih Država konstrukciji lovca šeste generacije se suštinski razlikuju.  F-47 se razvija da zameni  F-22  „Raptor“, višenamenski avion za postizanje superiornosti u vazduhu na srednjim visinama. MiG-41 je visoko specijalizovan strateški avion za presretanje vazdušnih ciljeva zbog svoje rekordne brzine i raketnog naoružanja velikog dometa. Pored toga, moguće je da će novi avion od MiG-31 naslediti mogućnost korišćenja hipersoničnog kompleksa Kinžal.

Dok se Tramp i Putin utrkuju u obećanjima i najavama, Kina je predstavila svoj avion šeste generacije. Poleteo „Mao Ce Tung“  i čak sleteo na neki provincijski aerodrom. Tako, prema kineskom kratkom snimku,  liderstvo u izdanju šeste generacije trenutno ne drži Rusija i svakako ne SAD, već Kina.

Samo... Da se Kinezi ne bi uobrazili i vaskrsli Batu Živojinovića, moramo malo da ih ogovaramo. 


IZVOR: Ustupljena fotografija / MIG 31 sa raketom Kinžal

U Kini postoji jedan veliki problem - motori. Nisu završili ni motor za avione prethodne generacije, ali su navodno već počeli da rade na novom. Nije teško napraviti „ultramoderno“ telo aviona. Potpuno je druga stvar potvrditi karakteristike za koje kažu da su u njemu ugrađene.

Recimo, kao što svi znamo, ni američki F-22 ni F-35 nisu na visini zadatka...  Bačene silne milijarde na loše avione. A ko je definisao 6. generaciju? Verovatno, isti  stručnjaci  što su omanuli kod F-22 i F-35. Šta je ovo, po kojim parametrima traže nove milijarde od Donalda Trampa da prave novi, mogući, fijasko?

Američko vazduhoplovstvo odabralo je Boing da napravi najnoviji borbeni avion šeste generacije i oterali „Lokid Martin“ od velikog kolača.

Zašto Boing?


Dobijanje narudžbine za izradu novog  super lovca 6-e generacije, pomoći će Boingu da povrati svoju poziciju i dokaže  sposobnost da proizvodi najsavremenije i tehnološki najnaprednije avione.

Ključne karakteristike i tehnologije F-47 će značajno nadmašiti prethodne generacije aviona u mnogim aspektima:

-  Poboljšana prikrivenost. 
-  Novi dizajn i primena naprednih premaza (zaštitne farbe) koje obezbeđuju minimalnu vidljivost za radare.
- Kolaboracija sa ostalim avionima  avionima  na zadatku i rukovođenjem jata dronova u akciji. 
-  Ključne karakteristike i tehnologije F-47 će značajno nadmašiti prethodne generacije aviona u mnogim aspektima.

Nije neka velika promena. Da vidimo šta MIG nudi kao kvalitet.

Kratak uvod u filozofiju potrebe novog aviona.

Do 6. generacije, avioni će morati da imaju:

• ultimativni stelt zahvaljujući poboljšanoj stelt tehnologiji;
• mogućnosti umrežavanja sa drugim avionima i kopnenim snagama.
• efikasnost leta pri bilo kojoj brzini;
• mogućnost rada bez posade.
• povećan domet otkrivanja i praćenja više ciljeva;
• lasersko oružje.


IZVOR: Ustupljena fotografija / Mogući izgled aviona MIG 41

-Rad u visokim slojevima atmosfere.

-Borba sa nisko letećim satelitima.

Nejasno je šta se nalazi na MiG-41, ali su njegove ostale karakteristike na zavidnom nivou. Pored toga, ruski inženjeri  su imali zadatak da obezbede super-manevarsku sposobnost.

Težnja za visinom i brzinom


Pedesetih godina prošlog veka  je bilo  jasno da strateški bombarder može da doleti samo do mesta eksplozije termonuklearne bombe nadzvučnom brzinom. Prvi takav avion bio je Konvair B-58 Hasler, proizvođen  od 1956. do 1962. godine.

Uz pomoć B-58, Amerikanci su se nadali da će neutralisati  sovjetsku protivvazdušnu odbranu i otvoriti put podzvučnim B-52 i B-47.

Godine 1961. Hasler je preleteo 1.000 km brzinom od 2.067,57 km/č, što je skoro dva puta brže od brzine zvuka. Sledeće godine B-58 se popeo na visinu od 26.018 m sa opterećenjem od 5 tona.

U tim godinama, SSSR je verovao da se doba avijacije završava. Hruščov je dao prioritet razvoju raketne tehnologije, ali je pretnja od B-58 morala biti eliminisana. Konstruktorski biro Mikojan-Gurevič je 10. marta 1961. godine krenuo u početak razvoja MiG-25, a 1964.  je u vazduh poleteo lovac presretač 3. Generacije – MIG-25.

Karakteristike MiG-25 su bile zapanjujuće. Maksimalna brzina bila je 2,83 maha, plafon je bio 23.000 m.  Dana 22. jula 1977. godine A.V. Fedotov se popeo na visinu od 37.650 m, postavivši apsolutni rekord visine leta. Ukupno je proizvedeno 1.190 MiG-ova 25 između 1969. i 1982-e godine.

Na sudbinu MiG-25 uticala krađa aviona od strane pilota Viktora Belenka 6. septembra 1976. Belenko je uspeo da u niskom letu, izbegavajući sovjetske radare, pobegne u Japan. Tako su Amerikanci dobili sve ono što nisu znali sami da urade. Krađom ruskog znanja uspeli su da naprave F-15 koji i danas  uspešno leti.

Godinu dana ranije, dogodio se let prvog  aviona MiG-31. Postao je prvi lovac presretač 4. generacije. Opremljen najnaprednijom elektronikom tog vremena i opremljen novim projektilima.


MIG-31 je mogao da otkrije do 24 cilja na udaljenostima do 180-200 km, razmeni podatke sa avionom A-50 AVAKS i prenese koordinate ciljeva zemaljskim sistemima PVO.

Do 1994. godine proizvedeno je 519 MiG-31. Samo 4 ovakva  presretača su dovoljna da se pouzdano zatvori vazdušni prostor na frontu širokom 1000 km.

MiG-31 se trenutno nadograđuje na MiG-31BM. Avion dobija nove modifikacije radara i drugih elektronskih komponenti, nove rakete i sisteme za upravljanje naoružanjem.

General-pukovnik Viktor Bondarev je objavio da će prvi prototip MiG-41 poleteti u vazduh 2025. godine, a prva letelica bi trebalo da uđe u Vazdušno-kosmičke snage Rusije 2028. godine, pre isteka radnog veka nekih od operativnih MiG- 31.

Ruski  programeri tvrde da će brzina MiG-41 dostići 4-4,5 maha, što je već blizu hipersonične brzine. Nema ništa fantastično u lansiranju protivničkih satelita, a dizajneri već otvoreno govore o tome da će novi presretač nositi protivsatelitske rakete.

MiG-41, kako je ranije planirano, u cilju uništavanja neprijateljskih satelita dobiti lasersko oružje i rakete nove generacije, uključujući najnoviju protivsatelitsku raketu porodice 79M6 Kontakt, namenjenu uništavanju neprijateljskih satelita na visinama do 120 km.

Glavno naoružanje aviona u početnoj fazi biće hipersonične rakete vazduh-vazduh R-37M sa dometom gađanja do 400 km, kao i perspektivni elektromagnetno impulsni top koji se razvija.
Pored toga, MiG-41  će naslediti od MiG-31 sposobnost da gađa kopnene ciljeve raketama Kinžal.

Za razliku od svih drugih lovaca koji se trenutno proizvode, MiG-41 će biti centar svemirskih tehnologija i kompozitnih materijala koji su nevidljivi za radare i otporni na preopterećenja i visoke i niske temperature.

Konstruktori SUHOJ u službi MIG-41


Vredi napomenuti da su u razvoj aviona MiG-41, pored specijalista Konstruktorskog biroa MiG-a, u razvoju budućeg vodećeg aviona ruske protivvazdušne odbrane, učestvovali i konstruktori Konstruktorskog biroa Suhoj. 

Do danas je izgled presretača koji se razvija u okviru programa PAK još uvek nepoznat. Mnoge taktičko-tehničke karakteristike i mogućnosti projekta PAK-DP  MiG-41 takođe će dugo ostati u tajnosti.


Pored toga, napominje se da će u budućnosti letelica biti opremljena turbomlaznim motorima, koji će  MIG-u omogućiti da dostiže brzinu do 6.000 km/č na visinama od 100 km, a borbeni radijus će biti 1.500 km. 

U početnoj fazi rada, verzije MiG-4, sa posadom, biće opremljene motorima razvijenim za lovce 5. generacije -  Su-57. Uz pomoć ovih motora, očekuje se da će prva verzija MiG-41 sa posadom moći da dostigne brzinu do 4,3 maha.

Što se tiče elektronike, planirano je da nova letelica bude opremljena najnaprednijom radarskom opremom za pretragu i detekciju, informacije koje će obrađivati veštačka inteligencija. Pored toga, avion će koristiti novi sistem nišana integrisan u globalni odbrambeni informacioni sistem. Ovo će omogućiti efikasan prenos i obradu podataka u realnom vremenu. Svi ovi sistemi omogućavaju brzu razmenu i prenos potrebnih informacija drugim elementima ruskog odbrambenog sistema.

Generalno, uprkos činjenici da smo iz raznih intervjua uspeli da prikupimo dosta informacija o budućem avionu, to već izgleda veoma fantastično. Istovremeno, verovatan izgled budućeg aviona ostaje misterija.

Nada nas nikako ne ostavlja u uverenju da smo, ipak, saznali nešto važno, nešto što će svetu doneti prosvećenje ili katastrofu.

Nadajmo se da je zagonetka rešena, i da je postignuta nemoguća kombinacija hipersonične brzine i manevrisanja. Uskoro će MiG-41 poleteti u nebo i možda ćemo saznati nešto više o vazdušno-kosmičkom presretaču 30-ih godina 21. veka.

Na imidžu MIG-a i F-47 radio Šone Ninin.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR