Glas Javnosti

SVE SU POPULARNIJE: Koliko se koriste trgovinske aplikacije?

Ekonomija
Autor: Glas javnosti

Od trgovinskih aplikacija korist imaju i trgovci i potrošači.

Ovi prvi dobijaju mogućnost da detaljnije analiziraju ponašanje svojih kupaca, njihove navike i tako prilagođavaju svoje marketinške strategije. Ovim drugima je, pak, ušteda novca osnovni motiv za korišćenje aplikacija, mada naznačene akcije i popusti mogu da podstaknu i impulsivnu kupovinu, jer potrošači, kako za portal N1 kaže psihološkinja Ana Mirković, misle da propuštaju priliku koju - neće imati dva puta.

Trgovinske aplikacije omogućuju trgovcima da povećaju broj kupaca, jer su izloženiji pažnji veće i šire javnosti, objašnjava za portal N1 psihološkinja Ana Mirković, ekspertkinja za digitalne komunikacije, strateške komunikacije i digitalni marketing.


„Takođe, ukoliko je korisničko iskustvo kupaca dobro (jednostavan odabir artikala, lako i brzo naručivanje i plaćanje), aplikacije mogu da povećaju lojalnost, posebno kada su za korisnike omogućeni popusti, nagrade ili bodovi za kupovinu. Na ovaj način trgovci mogu podsticati redovnu interakciju sa svojim kupcima“, navodi ona.

Najveća snaga ovih aplikacija je, dodaje – mogućnost personalizovanih promocija, kada trgovci mogu dobijati dublji uvid u ponašanje potrošača i prilagoditi promocije proizvoda njihovim preferencijama.

„Trgovci mogu da koriste aplikacije za prikupljanje podataka o ponašanju potrošača, kao što su uvid u omiljene proizvode, učestalost kupovine i vreme kupovine. Ovi uvidi omogućuju trgovcima bolje razumevanje potrošača i prilagođavanje marketinških strategija“, ističe Mirković.

Na pitanje da li je ušteda jedini motiv potrošača da koristi aplikaciju, ona odgovara da je ušteda važan, ali ne i jedini motiv, te da je mnogo razloga zašto potrošači vole ove aplikacije.

„Aplikacije omogućuju kupcima da kupuju prehrambene proizvode iz udobnosti svog doma“, ističe.

To je, kako dodaje, posebno korisno za one koji nemaju vremena, ne žele da voze do prodajnog objekta, traže parking, provode vreme u prodavnici, čekaju u redu, nose kese.

„Već sam pomenula da je potrošačima mnogo važno to što aplikacije omogućavaju i personalizirane preporuke proizvoda i posebne ponude prilagođene njihovim preferencijama i ranijim kupovinama. Dalje, potrošači mogu iskoristiti posebne popuste i ponude dostupne samo putem aplikacije, što rezultira uštedom novca. Ove aplikacije omogućuju potrošačima da prate svoju potrošnju, što im pomaže u upravljanju budžetom i praćenju njihovih kupovina“, ističe Mirković.


Kupujemo li i ono što nam ne treba?

Da li oznaka „popust“ ili „akcija“ utiče na potrošače da kupe i ono što im nije neophodno?

„Potrošači često vole osećaj da su uštedeli novac, pa će biti skloniji da kupe proizvod ako vide primamljiv popust. Informacija o popustu koju dobijemo prilikom svake kupovine, može kod nas da stvori percepciju da je proizvod vredniji jer je snižen, čak i ako zapravo nije. Potrošači imaju utisak da ostvaruju vanredan benefit, da mnogo štede, čak i ako taj popust nije značajan. Popust može povećati privlačnost proizvoda i podstaći čak i impulsivnu kupovinu, jer potrošači misle da propuštaju priliku koju neće imati dva puta“, objašnjava Ana Mirković.

Osećaj zadovoljstva koji potrošači osećaju kad misle da su uštedeli novac, ističe – jeste snažan motivacioni faktor za kupovinu.

Svaki treći potrošač koristi aplikaciju

U kompaniji Delez Srbija koja je vlasnik trgovinskog lanca Maksi i prodavnica Mega Maksi i Shop&Go, ističu da njihova aplikacija lojalnosti ima više od 1,5 miliona korisnika i da od svog lansiranja beleži neprestani rast broja korisnika.

„Aplikacija Moj Maxi prati navike potrošača i nudi im proizvode po akcijskim cenama koje najčešće kupuju, a među najtraženijim kategorijama su sveže namirnice kao što su voće, mleko i meso. Ono što je zanimljivo je da se među traženijim artiklima kupaca koji koriste aplikaciju nalaze i egzotično voće i pakovane salate“, navode u ovoj kompaniji.

Pored toga, kako ističu, zabeležena je veća tražnja za artiklima privatne robne marke i zdrave hrane.

Svaki treći potrošač trgovinskog lanca na kasi koristi aplikaciju.


„Iako algoritam prepoznaje potrebe kupaca, uvedena je opcija koja omogućava potrošačima da iz svoje personalizovane ponude isključe proizvode koje ne žele da kupuju po nižim cenama, čime se dodatno poboljšava korisničko iskustvo. Ova funkcija je posebno korisna kada potrošači, verni određenom brendu, ne žele da kupuju isti proizvod drugog brenda, ili kada su proizvodi kupljeni jednom i više se ne žele“, objašnjavaju u Delezu.

Aplikacija je, ističu, pokazala visok stepen prihvaćenosti među svim starosnim grupama kupaca što ukazuje na njenu široku primenjivost i jednostavnost korišćenja.

„Delez Srbija kontinuirano radi na tehničkom unapređenju i razvoju aplikacije, odgovarajući brzo na povratne informacije korisnika. U toku prve godine postojanja, aplikacija je doživela više od 100 tehničkih unapređenja, a nakon godinu i po dana lansirana je potpuno nova aplikacija sa novim dizajnom i benefitima. U planu je i uvođenje opcije plaćanja preko aplikacije u narednih godinu dana, što će dodatno obogatiti korisničko iskustvo i omogućiti još veću praktičnost pri kupovini“, poručuju iz ove kompanije.

I kompanija Lidl Srbija je, otprilike u isto vreme – pre nešto više od dve godine, uvela „Lidl plus“ program lojalnosti za potrošače u Srbiji.

Ovaj program lojalnosti funkcioniše kroz mobilnu aplikaciju koja je dostupna na pametnim telefonima i putem koje svaki korisnik dobija digitalnu karticu, čime se, prema navodima iz ove kompanije, omogućava ostvarenje dodatnih ušteda.

U prvih godinu dana postojanja aplikacije, kompanija je, kako ističu, zabeležila više od milion preuzimanja aplikacije od strane potrošača.

„Nakon svakog skeniranja digitalne kartice prilikom plaćanja na kasi, potrošači ostvaruju mnogobrojne prednosti, poput toga da dobijaju račun u digitalnom obliku, zahvaljujući kom mogu da pregledaju obavljene transakcije, ali i urade povrat robe bez čuvanja fiskalnog računa u papirnoj formi u svakom trenutku, vrlo jednostavno i lako. Mogu da koriste kupone za jednokratka sniženja na odabrane proizvode njihovom aktivacijom“, navode, između ostalog, u ovoj kompaniji.

Potrošači su, kažu u kompaniji Lidl Srbija, upoznati sa načinom upotrebe ove aplikacije i „navikli su da je za neke proizvode potrebno aktivirati kupone i to rade svakodnevno birajući kupovinu različitih kategorija proizvoda“.

„Naš program lojalnosti često je prvi izbor kada su u pitanju kategorije proizvoda kao što su osnovne životne namirnice, voće i povrće, meso i mlečni proizvodi“, navode u kompaniji objašnjavajući da su ekonomske prilike svakako doprinele tome da kupci češće biraju proizvode čijom kupovinom mogu da ostvare veće uštede.


Lidl Plus aplikacija, dodaju – nudi univerzalne akcije, „ali i akcije koje su prilagođene određenim potrošačkim grupama, na osnovu analize njihovih prethodnih transakcija, kako bi najbolje odgovorili na navike potrošača prilikom kupovine“.

I ova kompanija najavljuje u narednom periodu „dosta noviteta“ u cilju poboljšanja potrošačkog iskustva.

Budućnost trgovine u eri veštačke inteligencije

Psihološkinja Ana Mirković ističe da budućnost trgovine u eri veštačke inteligencije može da omogući trgovcima da pruže bolje, brže i personalizovanije usluge, dok će potrošačima pružiti efikasnije i udobnije iskustvo kupovine.

„Veštačka inteligencija će omogućiti trgovcima da pruže bolje personalizovano iskustvo potrošačima. Uz pomoć veštačke inteligencije, trgovci će imati prilike da automatizuju brojne procese, uključujući upravljanje zalihama, prilagođavanje cena, personalizaciju marketinških kampanja i podršku korisnicima“, navodi ona.

Takođe, kako dodaje – veštačka inteligencija može da utiče na poboljšanje korisničke podrške kroz upotrebu chatbotova koji će pružiti korisnicima brze odgovore na pitanja i rešiti probleme.


Glas javnosti/ N01S

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR