Glas Javnosti


Destinacije koje morate da vidite da biste verovali da postoje (FOTO)

Zanimljivosti
Autor: Glas javnosti

Od najstrmije ulice na svetu, preko voza koji svakodnevno prolazi kroz stambenu zgradu, do kuće čiju dnevnu sobu seče međudržavna granica. Svet je pun mesta koja deluju neverovatno, ali su potpuno stvarna.

Redakcija Forbes Srbija je istraživala i izdvojila nekoliko najneobičnijih i najzanimljivijih lokacija na svetu. Pogledajte listu u nastavku.

Najstrmija ulica na svetu

Ulica Baldwin u Danidinu na Novom Zelandu upisana je u Ginisovu knjigu rekorda kao najstrmija ulica na svetu. Neki delovi ulice imaju zabeležen nagib do 35%, što znači da se vozači i pešaci svakodnevno suočavaju sa brojnim izazovima.

Život u ovoj ulici nije ni malo običan. Kuće su raspoređene duž strmih padina, a vožnja ili pešačenje zahteva dodatan oprez. Mnogi stanovnici koriste ručne kočnice i parking sa nekom vrstom blokade kako bi im automobili stajali sigurno.

Turisti povremeno dolaze da vide ovu ulicu što joj daje posebnu čar.

„Stambena ulica bez saobraćaja. Početak ulice je lagan, a zatim postaje vrlo strma, sa odličnim pogledom na kraju. Koristite stazu sa desne strane koja ima stepenice na najstrmijem delu. Ako sam ja u sedamdesetim uspela da se popnem do vrha, i vi možete!“, jedan je od komentara na sajtu Tripadvisor koji pruža informacije i recenzije o hotelima, restoranima, kafićima i atrakcijama.

„Vredno je znati i lepo je za kratku vožnju, ali svi smo videli strme ulice ranije i to je otprilike sve što jeste. Zaista je potrebno odmoriti se dok se penjete i pogledati uzbrdo. Preterano – u Danidinu ima mnogo više atrakcija koje su vrednije posete od ove“.

Držala rekord više od dve decenije, a onda?

Ulica Baldwin je rekord držala više od dve decenije, sve do juna 2019. godine, kada je rekord dodeljen ulici Ffordd Pen Llech u Harleku u Velsu koja ima unutrašnju krivinu sa nagibom od 37,47%. Međutim, ubrzo je podneta žalba kojom je izvršena detaljna revizija i kojom su uspostavljene nove metode merenja.

Kako bi se pošteno ocenila strmost, korišćena je centralna linija ulice, bez obzira na njenu strukturu (bilo da je ravna ili zakrivljena). Ulica Ffordd Pen Llech je imala samo jednu unutrašnju krivinu koja je imala veći nagib (37,4%), dok je centralna osa bila manja u poređenju sa Baldwin ulicom. Tako su nova merenja potvrdila da ulica Baldwin na Novom Zelandu ipak drži rekord (34,8%) jer je prema merenju centralne ose ulica Ffordd Pen Llech u Velsu imala nagib od 28,6%

„Iskrena zahvalnost Ginisovoj knjizi rekorda na razmatranju naših nalaza. Važno je znati da Ginisova knjiga rekorda pristupa ovakvim pitanjima na ozbiljan i profesionalan način. Pitanje nagiba je bilo isključivo tehničke prirode. Nije postojao nikakav loš osećaj prema ljudima iz Harleka. Imao sam veliku radost da ih posetim. To je predivan grad bogat kulturnim nasleđem i pun ljubaznih ljudi“, rekao je Tobi Stof koji je vodio žalbu.


Upitno merenje?

Pored izmene smernica rekorda da uključuju merenje nagiba od centralne linije ulice, sada se u smernicama priznaje i merenje koje obavi lokalni, nacionalni ili međunarodni stručnjak za merenje. „Kakvo razočaranje! Dosadna stambena ulica, sa upitnim pravnim osnovom GWR da je najstrmija ulica na svetu. Uslove koje je GWR postavio ispunjavao je drevni grad Harlech u Velsu, GWR je potom promenio tri od tih uslova da bi odgovarali Baldwin Street, ali i dalje postoji uslov koji ova ulica ne ispunjava – ulica/put mora da bude prolaz (put koji vodi negde), ali Baldwin Street je slepa ulica i otvorena samo za lokalni saobraćaj. Dakle, Vels pobeđuje; možda bi trebalo da kritički pristupimo GWR kao što je to NZ učinio“, komentar je na Tripadvisor-u.

Voz koji prolazi kroz zgradu

Stanica Liziba u kineskom gradu Čongćingu jedna je od najneobičnijih železničkih stanica na svetu. Ono što privlači turiste da posete ovu stanicu jeste činjenica da, takozvani „monorej“ voz (voz koji se kreće na jednoj šini) na liniji 2, prolazi kroz stambenu zgradu.

Postavlja se pitanje da li je stanica oduvek tu bila, pa je zgrada izgrađena naknadno ili je prvo građena zgrada, pa tek onda pruga. Istina je da su građene u isto vreme, uz posebnu zvučnu izolaciju i opremu za redukciju buke, pa je prolazak voza navodno glasan koliko i mašina za sudove.

S obzirom na to da je konstrukcija pruge fizički odvojena od objekta, stanari ne osećaju vibracije, a u zgradi se nalazi i sama stanica. Što znači da na posao mogu da krenu, a da ne izlaze napolje.

Kuće kroz koje prolazi državna granica

U severnoj Evropi postoji selo Baarle-Nassau koje izaziva veliku pažnju javnosti zbog svoje neobičnosti. Na ovom mestu međusobno se prepliću belgijske i holandske enklave, a državna granica prolazi kroz dvorišta, ulice, pa čak i kuće.

Neki objekti imaju i holandski i belgijski broj, pa stanovnici ponekad i bukvalno žive u dve države istovremeno.

Ova neobična pojava potiče još iz srednjeg veka, a granice su formalno definisane tek 1995. godine. Iako na prvi pogled teško možete primetiti u kojoj se državi tačno nalazite, holandske i belgijske oblasti se zapravo razlikuju. U Holandiji ulice su uredne i uniformne, dok su belgijske arhitektonski raznovrsnije

Stanovnici ovog sela najčešće imaju dvojno državljanstvo. Postoje i brojne prepreke sa kojima se svakodnevno susreću od dozvola za gradnju do razlika u zakonima i pravilima, što zahteva stalnu koordinaciju između belgijskih i holandskih vlasti.

Hotel pod vodom

Hotel Muraka, smešten na Maldivima nalazi se ispod površine Indijskog okeana, a njegovo ime na lokalnom jeziku znači „koral“.

Ova luksuzna dvospratna vila nudi sve uobičajene hotelske sadržaje – krevet, kupatilo, infinity bazen, bar, teretanu, palubu za sunčanje i još mnogo toga.
Ono što privlači pažnju jeste podvodna spavaća soba sa panoramskim pogledom na okean. To praktično znači da gosti hotela mogu da uživaju u pogledu na biljni i životnjiski svet okeana.


Slupana vozila kao upozorenje vozačima

U turskom gradu Erzurum vlasti su uvele neuobičajenu, ali zanimljivu meru za podizanje svesti o saobraćajnoj bezbednosti. Reč je o oštećenim vozilima u saobraćajnim nesrećama koja su postavljena duž autoputa E-80, kako bi vozači podsetila na posledice nepažnje i kršenja saobraćajnih pravila.

View this post on Instagram

A post shared by Tuzlanski.ba (@tuzlanski.ba)

Ispod oštećenih vozila nalaze se znakovi za zabranu korišćenja mobilnih telefona, konzumaciju alkohola i poštovanje ograničenja brzine. Vozila su postavljena na stubove visine oko dva metra kako bi vozači mogli lako da ih uoče.

Ova kampanja koja ima za cilj prevenciju i smanjenje saobraćajnih nezgoda, privlači pažnjuprolaznika, te se ova pojava prilično komentariše na društvenim mrežama

„Ne postoji ništa jače od vizuelnog podsećanja tipa: ‘Ovo bi mogao biti ti’ ili ‘Zato postoje ograničenja brzine’“.

„Ovi automobili nisu dovoljno jezivi. Neki od njih izgledaju kao da se lako mogu ispolirati. Ne, ono što nam treba su potpuno smrskana vozila, ugljenisana od požara, sa velikim stubom od ograde koji prolazi kroz oba vetrobranska stakla“.

„Videti ovo na putu sigurno bi nateralo svakoga da dva puta razmisli“

Glas javnosti / FO1S 

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR