Kupovina automobila tek je početak troškova. Pored cene vozila, osiguranja i goriva, stavka koja najviše zabrinjava svakog vozača jesu neplanirani kvarovi.
Upravo zato je nemačka kompanija "Carly", poznata po alatima za auto-dijagnostiku, sprovela detaljnu analizu i otkrila koliko vlasnici najpopularnijih marki u proseku troše u servisima.
Analiza je obuhvatilanajčešće kvarove zabeležene njihovim dijagnostičkim uređajima u poslednjih deset godina, a procenjeni troškovi popravki automobila zasnivaju se na zvaničnim kalkulacijama samih proizvođača, piše Index.
Podsetimo, prema TÜV izveštajima, modeli proizvedeni do 2015. poznati su po problemima sa razvodnim lancem, a česti su i kvarovi opruga i amortizera.
Mercedes tek nešto povoljniji
Nešto jeftiniji je Mercedes, s prosečnim troškom od 942 evra.
U okviru ponude ističe se model CLA sa prosekom od 1.135 evra, dok je popularna C-klasa sa troškom od 800 evra znatno ispod proseka marke.
Opel ima najniže troškove popravki
Odmah iza nemačkog premijum trojca dolazi Volkswagen, čiji prosečan trošak popravki iznosi 767 evra. Slede ga Ford sa 588 evra i Hyundai sa 575 evra.
Najmanje briga oko servisnih troškova, prema ovoj analizi, imaju vlasnici Škode i Opela.
Popravke za češku marku u proseku koštaju 450 evra, dok je Opel apsolutni pobednik sa svega 375 evra - što je manje od trećine troška za BMW.
Treba ipak napomenuti da je "Carly" analiza obuhvatila 21 popularan model automobila, pa su neke marke izostavljene. Tako, na primer, ostaje nepoznato da li je Dačia - poznata po niskoj ceni - podjednako povoljna i za održavanje.
Takođe, istraživanje ne pravi razliku između novih i polovnih vozila, kao ni između različitih generacija modela, što može uticati na konačne rezultate.