Šta god napravili pojedini egzotični proizvođači, prodaja neće jenjavati. Jedino je važno da pritom ne spuštaju cene. Važi to i za onaj relativno dostupan luksuz koji serviraju BMW i Mercedes, ali i za onaj u čiji svet smrtnik može ući samo kroz kupovinu kakvog priveska.
Tu svakako spada Bugatti koji se početkom milenijuma vratio u svet hipersportista zaprepastivši ogromnom snagom svojih automobila, ali i jednako visokom cenom. Kroz godine je podizao konjske snage i brzinu, a ekskluzivan status zadržao je limitiranom serijom i posebnim unikatima. U protivnom bi prodao sigurno još nekoliko stotina, ako ne i hiljada automobila, navodi Index.hr.
Da, postoji onaj drugi svet, u kojem deluje Bugatti. Kompanija trenutno nudi Tourbillon, hibridni hipersportski automobil s atmosferskim V16 motorom i tri elektromotora, ukupne snage 1.800 KS. Nudi performanse iz snova, a pritom mu je i cena oko četiri miliona evra.
Ali ako ste zainteresovani, znajte da ćete se načekati. Na novi primerak mogli biste da čekate godinama. Na Monterey Car Weeku 2025. Frank Heyl, direktor dizajna Bugattija, otkrio je slatke muke kompanije:
"Proizvodimo 250 Tourbillona, završavamo isporuke Bolidea. To će nas držati zaposlenima do 2029. i sve je već rasprodato do tada. Kad kao preduzetnik imate takvu finansijsku stabilnost, onda znate da možete planirati dugoročno. Sve je složeno."
Drugim rečima, novi Bugatti ne možete dobiti najmanje četiri godine. I neka vas ne uteši izgradnja novog pogona. Bugatti u Francuskoj gradi novo proizvodno postrojenje, takozvani „atelier", ali on s 4000 kvadratnih metara sigurno neće povećati tiraž, eventualno ekskluzivnost kroz daljnje dizanje cena na "specijalnim" verzijama.
Postoji i alternativa. Na tržištu polovnih se mogu naći zanimljivi hipersportisti, pa i Bugattiji. Cena je blizu one novih primeraka, ali svejedno mnogi vide dobru investiciju u tome.
Glas javnosti/ A04S