Ova tvrdnja direktno dovodi u pitanje priču o superiornosti električnih vozila kada je reč o zaštiti životne sredine. Toyoda je objasnio da bi proizvodnja devet miliona električnih vozila u Japanu zapravo povećala emisije ugljenika umesto da ih smanji, prvenstveno zbog oslanjanja zemlje na termoelektrane za proizvodnju električne energije.
Hibridna tehnologija kao rešenje za radna mesta
Pored ekoloških razloga, Toyoda je upozorio na moguće posledice naglog prelaska na potpuno električna vozila po zapošljavanje. Prema njegovim procenama, milioni radnih mesta u celom lancu snabdevanja automobilske industrije mogu biti ugroženi ako se potpuno ukinu vozila sa benzinskim i dizel motorima, kao i hibridi.
Ova izjava predstavlja direktan odgovor na sve veći pritisak vlasti širom sveta koje forsiraju prelazak na električna vozila. Toyota, kao najveći proizvođač hibrida na svetu, insistira na svojoj strategiji postupnog prelaska kroz hibridnu tehnologiju umesto naglog skoka na potpuno električna rešenja.
Sporna analiza životnog ciklusa vozila
Iako Toyodine tvrdnje imaju osnovu kada se posmatra proizvodnja vozila i baterija, nezavisna istraživanja pokazuju da električna vozila tokom kompletnog životnog ciklusa stvaraju značajno manje emisija od vozila sa uobičajenim motorima. Ova analiza uzima u obzir ne samo proizvodnju, već i korišćenje vozila tokom cele njihove eksploatacije.
Trenutno stanje energetske infrastrukture u Japanu, koje se oslanja na termoelektrane, predstavlja ključni faktor u Toyodinoj argumentaciji. U zemljama sa čistijim izvorima električne energije, električna vozila pokazuju daleko bolje ekološke performanse od onih koje navodi predsednik Toyote.
Glas javnosti/T02S