Glas Javnosti

Ford predviđa da će tokom 2025. izgubiti milijarde na električnim automobilima

Auto-moto
Autor: Glas javnosti

Električna vozila su i dalje generalno neisplativa zbog visokih troškova povezanih sa proizvodnjom baterija, koje ostaju najskuplja komponenta EV.

Teslina prva profitabilna godina bila je tek 2020. Prošlog meseca, General Motors je rekao da konačno počinje da zarađuje na električnim automobilima. Fordova divizija Model e, odgovorna za vozila sa nultom emisijom, imala je tešku 2024. i priprema se za još jednu tešku godinu.

Dok je objašnjavao svoje finansijske rezultate za 2024. godinu, Ford je priznao da je pretrpeo gubitak EBIT-a (zarada pre kamata i poreza) tokom cele godine od 5,1 milijardu dolara. Stvari bi mogle biti još gore ove godine, jer proizvođač automobila predviđa da će Model e divizija prijaviti gubitak od 5 do 5,5 milijardi dolara. Koliko god ovo loše zvučalo, Ford ostaje optimista jer nešto novca ide u ulaganja u električna vozila.

Iako Model e gubi novac, Ford je prošle godine prodao 34,8 odsto više električnih vozila u Americi, gde je isporuka porasla na 97.865 jedinica. Hibridi su takođe porasli za 40,1 odsto na 187.426 vozila. Međutim, benzinska vozila su i dalje na vrhu, dostigavši 1.793.541 jedinicu, ili +0,2 procenta u odnosu na 2023. godinu.

Prošla godina je bila i 47. godina zaredom da je Ford F-Series bio najprodavaniji kamionet u Sjedinjenim Državama, ali Fordov šef priznaje da veliki EV imaju "nerešive" probleme. Tokom finansijskog izveštaja za 2024., izvršni direktor Džim Farli je rekao da električna vozila nisu „dobra tehnologija“ za vuču jer su im baterije „prevelike“.


Ali nije samo to, piše Motor1. Farli je rekao da veliki električni modeli pate od lošije aerodinamike i da su teži od svojih benzinskih pandana, tako da je potrebna velika i skupa baterija za pristojan domet. Ford se trudi sa sledećim talasom električnih vozila, odlažući novi pikap srednje veličine do kraja 2027. godine, ili za oko 18 meseci kasnije nego što se očekivalo.

U februaru 2024. gdoine, Farli je pomenuo „tim skankvorks“ zadužen za razvoj nove jeftine platforme za pristupačnija električna vozila, konkurentna „pristupačnim Tesla i kineskim vozilima“.

Pored toga, inženjeri rade na električnim vozilima sa produženim dometom (EREV) sa benzinskim motorom koji služi kao generator za punjenje baterije.

Ford je 2024. otkazao i električni SUV sa tri reda sedišta nakon što je shvatio da matematika ne ide u njegovu korist. Ovaj potez je koštao kompaniju 1,9 milijardi dolara. Veliki EV je trebalo da se pojavi ove godine pre nego što je odložen do 2027. i kasnije ukinut.

Ford prodaje električni SUV u Evropi pod imanom Explorer, ali se razlikuje od istoimenog modela na benzin koji je dostupan u Sjedinjenim Državama. U suštini, to je prepravljeni Volkswagen ID.4. Slično, novi Capri je u osnovi VW ID.5 ispod kože.

Farli kaže da i će multienergetske arhitekture omogućiti Fordu da brzo reaguje na promenljive tržišne trendove. Međutim, Bloomberg izveštava da jeftiniji EV i EREV modeli neće izaći na tržište do 2027. godine, tako da će u narednih nekoliko godina teško ostati konkurentan.


Glas javnosti/ A05S 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR