Izvršni direktor kompanije Rimac, Mate Rimac, pokrenuo je ovo pitanje prošle godine kada je primetio pad potražnje za Neverom, a nedavno su i iz Chevroleta potvrdili da se njihov električni superautomobil neće pojaviti uskoro.
U intervjuu za Top Gear, Kristijan fon Kenigseg je rekao: „Apetit na tržištu za ovaj nivo automobila, potpuno električnog, je izuzetno nizak.“
Dodao je da je „električno vozilo malo više robot“, ističući jedan od ključnih izazova sa kojima se proizvođači automobila suočavaju dok razvijaju električna vozila – imitiranje osećaja automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem u kojem toliko ljudi uživa.
„Želite pulsiranje, pumpanje, toplotu, zvukove, promene brzina, sve ove aspekte koji ga jednostavno čine živim“, rekao je Kenigseg publikaciji, iako voli brzinu odziva i glatkoću električnih vozila. Bez motora sa unutrašnjim sagorevanjem, to prisustvo i ličnost su nestali.
Ali to nije nešto oko čega on trenutno brine. Rekao je za Top Gear da je kompanija potpuno rasprodala proizvode, tako da će sledeća šansa da se kupi novi Koenigsegg biti onda kada lansira novi model, što je za 12 do 18 meseci. Tada će kompanija ponovo otvoriti knjige porudžbina, a to neće biti električni model.
Ni Paganijevi kupci ne žele električni hiperautomobil
Pagani nema problema sa prodajom svojih automobila. Sa oko 50 proizvedenih svake godine, kupci čekaju izuzetno dugo da bi dobili svoj ručno izrađeni italijanski superautomobil. To jest, osim ako nije električni.
U intervjuu za CarBuzz, portparol Paganija, Sebastijan Beridi, otkrio je ranije planove za potpuno električni sportni automobil ovog brenda. Ali kada je kompanija pokazala ovu ideju kupcima, nije bilo apsolutno nikakve potražnje. Tako je ideja odbačena, prenosi Motor1.
„Kada smo započeli razvoj Utopie pre osam godina, posvetili smo tim potpuno električnom modelu “, rekao je Beridi za CarBuzz. „Ideja je bila da lansiramo električnu Utopiu i verziju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Nikada nismo razmišljali o hibridu jer smo verovali da je veoma složen. Tehnologija nije bila na vrhuncu u tom periodu.“
Uprkos ulaganju onoga što zvuči kao značajna suma u razvoj električne Utopie, Pagani je na kraju morao da izbaci takav automobil iz svoje buduće ponude, jednostavno zato što ga ljudi nisu želeli.
„Pokazali smo ideju našim dilerima i kupcima, ali niko nije pokazao interesovanje“, rekao je Beridi. „Mi smo porodična kompanija, tako da smo morali da odustanemo od vozila na baterije i električnog pogona. Šteta je jer smo mnogo uložili u istraživanje i razvoj. Bili smo veoma bliski sa dobavljačima za Mercedes-AMG. Oni su bili na vrhuncu tehnologije. Morali smo da ga otkažemo. Moramo da napravimo održivu kompaniju i ne možemo da idemo protiv naših ekonomskih interesa.“
Trenutno, Pagani nema planove da se udalji od V12 motora, barem u bliskoj budućnosti. To je zahvaljujući AMG-u, koji je učinio motor održivim do ranih 2030-ih u SAD.
„AMG je homologovao motor do 2030. u Evropi i 2032. u Kaliforniji, i uvereni smo da će homologacija biti produžena“, rekao je Beridi za CarBuzz.
Maserati je nedavno otkazao planove za potpuno električnu verziju MC20. Lamborghini je odložio lansiranje svog prvog električnog vozila, a takođe je pomerio otkrivanje potpuno električnog Urusa. Čak je i Ferrari navodno odložio svoj drugi električni automobil zbog „nulte“ potražnje.
19 min