Prve isporuke prvog velikoserijskog električnog automobila sa natrijum-jonskom (HiNa) baterijom – JAC Yiwei, počinju u januaru. Reč je o malom gradskom modelu čija je proizvodnja već počela u pogonima kompanije Jianghuai Automobile Group (JAC), proizvođača koji je u zajedničkom vlasništvu Volkswagen grupe i kineske države (50%-50%).
Yiwei je opremljen pakovanjem HiNa baterija kapaciteta 25kWh, cilindričnog oblika, koje imaju gustinu energije od 120 Wh/kg, što je upola manja vrednost od gustine litijum-jonskih baterija. Zbog svoje unutrašnje konstrukcije u obliku pčelinjeg saća, poznate su i kao "saćaste" baterije.
Međutim, i pored naizgled malog kapaciteta, ove baterije su u stanju da automobilu obezbede autonomiju kretanja od 252 kilometra sa jednim punjenjem, što bi trebalo da bude dovoljno za opuštenu gradsku vožnju.
Brojni stručnjaci veruju da natrijum-jonska baterija, koja umesto litijuma koristi kuhinjsku so, predstavlja budućnost električnih automobila.
Švedski naučnici sa Tehnološkog univerziteta Chalmers nedavno su predstavili svoju studiju u kojoj ističu nekoliko prednosti "slanih" baterija: one ne koriste litijum, jeftinije su za proizvodnju i izdržljivije zimi, dok im se u mane ubraja to što imaju manju gustinu energije.
Yiwei je novi brend malih električnih automobila pod "krovom" JAC-a, osnovan ove 2023. godine. Volkswagen je svoj pedesetoprocentni udeo kupio 2020. godine, a tolika investicija jednog velikog svetskog proizvođača u kinesku državnu kompaniju viđena je kao potezu bez presedana, navodi CarNewsChina.
Nemački automobilski gigant, inače, u julu 2023. godine investirao 700 mil USD u drugog kineskog proizvođača električnih vozila – Xpeng, čime je dobio 5 odsto vlasništva u zamenu za mogućnost pristupa njihovoj E/E Edward platformi za električna vozila.