Takođe, preporučuje se izbegavanje kratke vožnje. Dakle, kada zimi vozite automobil na nekoliko minuta, onda to ne dozvoljava alternatoru da dopuni akumulator, zato više kratkih paljenja doprinosi brzom trošenju.
Još jedna bitna stavka koja pomaže da "sačuvate" akumulator jeste da isključite potrošače. Na njih se prvenstveno misle svetla, grejači, radio, punjači telefona i sve što može na taj način da troši energiju.
Održavajte kleme čistim je takođe jedno od bitnih pravila. Prljave ili oksidirane kleme smanjuju efikasnost punjenja. Zbog toga je važno očistiti ih sodom bikarbonom i četkicom, pa dobro zategnuti.
Punjenje alternatora prevenira kako ne bi došlo do stalnog pražnjenja akumulatora. Ako alternator ne puni dobro, akumulator će se stalno prazniti. Normalno punjenje je oko 13.8–14.4 V dok motor radi.
Poslednje pravilo, za koje biste poslednje pomislili da može da šteti jeste dugo "stajanje" vozila, odnosno period kada ga dugo ne vozite. Ako vozilo stoji dugo - odspoji akumulator.
Dakle, ako planirate da koristite automobil mesec dana ili duže, onda odspojite minus klemu ili koristite održivač napona. Ujedno, ne izlažite auto ekstremnim temperaturama jer one ubrzavaju degradaciju, a veoma niske smanjuju kapacitet.
Kada je vreme za nov akumulator?
Ako redovno primenjujete sve ove metode, sigurno da ćete produžiti vek svom akumulatoru, međutim, važno je da znate i kada je vreme za promenu.
Akumulator koji i nakon punjenja nastavi da pravi probleme, najverovatnije da je stigao do životnog veka i treba ga zameniti. Ipak, ako niste sigurni, najbolje je da proverite sa majstorom, jer ćete tako izbeći dodatne probleme.
Ono što je takođe bitno da se naglasi jeste da najskuplji akumulator ne znači da je i njabolji. Ponekad i najjeftiniji akumulatori često pokažu dobar kvalitet za mnoge vozače.
Glas javnosti/ A03S