Nekada je rezervna guma bila standardna oprema svakog vozila. Danas, međutim, to više nije slučaj - mnogi novi automobili dolaze bez nje. Ipak, ako je imate, pobrinite se da bude lako dostupna i redovno proveravana i po pitanju pritiska i opšteg stanja. Nema koristi od rezervnog točka koji je ispumpan ili zatrpan stvarima u prtljažniku.
Takođe, setite se osnova: da li znate gde su tačke oslonca za dizalicu na vašem automobilu? Da li razlikujete šrafove? Da li znate kojim redosledom se pritežu?
U pokušaju da uštede na prostoru i težini, proizvođači sve češće uz automobile isporučuju set za krpljenje guma. Obično se sastoji od kompresora i bočice sa lepkom, koji se zajedno koriste za privremeno zatvaranje rupe.
Postupak je jednostavan: crijevo se priključi na ventil gume, pokreće se kompresor, i kroz nekoliko minuta lepak i vazduh ispune probušenu gumu. Zatim je važno voziti nekoliko kilometara do 80 km/h kako bi se lepak ravnomerno rasporedio.
Vožnja s ovako saniranom gumom moguća je do 200 km, ali sledeća stanica mora biti vulkanizer. Ne zaboravite nakon toga da zamenite potrošeni lepak novim.
Ukoliko nemate set, možete koristiti sprej za hitne popravke. Lako dostupan na benzinskim pumpama i jeftin, ovaj sprej je namenjen manjim gumama (do 17 inča) i jednokratnoj upotrebi.
Jednostavno se priključi na ventil, sadržaj se upumpa i zatim se vozi do najbliže radionice. I ovde je važno - ne vadite ekser iz gume dok ne stignete na bezbedno mesto.
Ako ste malo veštiji, možete koristiti komplet za ubacivanje zakrpe u gumu. Ova metoda je trajnija, ali zahteva snagu, preciznost i dodatni alat - poput ručne pumpe.
Za razliku od spreja, ovde se telo (npr. ekser) mora izvaditi iz gume, rupa se proširi šilom i u nju se ubacuje lepljiva gumena traka. Nakon sečenja viška - guma može nastaviti s upotrebom.
Popravka je moguća samo ako je rupa na gaznoj površini. Ako je oštećenje na bočnom zidu ili prelazi pet-šest mm - guma se mora zameniti. U slučaju bilo kakve sumnje, savet je uvek isti: posetite profesionalca.
Glas javnosti/ U01S