Radi se o ferari 250 GT SWB kalifornija spajder iz 1960. godine – i više od toga, ovo je zapravo prvi proizvedeni 250 GT SWB kalifornija spajder. Aukcijska kuća Sotebis ga opisuje kao „najfiniji i najvažniji” primerak dostupan na tržištu, a to je automobil koji je Ferari izabrao da predstavi na svom štandu na Sajmu automobila u Ženevi 1960. godine.
SWB kalifornija spajder se smatra jednim od najznačajnijih i najvrednijih klasičnih automobila svih vremena, a gotovo je suvišno reći da je ujedno i jedan od najlepših. Ovaj model se pojavio (iako u formi replike) u filmu iz 1986. godine „Slobodan dan Ferisa Bjulera“, a drugi primerak je bio u vlasništvu holivudskog glumca Džejmsa Koberna. Priča kaže da je Koberna na kupovinu ovog automobila nagovorio kolega glumac Stiv Mekvin dok su zajedno radili na filmu „Veliko bekstvo”, piše Forbs.Iako se tačne specifikacije motora mogu razlikovati, svaki 250 SWB kalifornija spajder bio je opremljen 3-litarskim „colombo“ V12 motorom, koji je proizvodio oko 280 konjskih snaga i smatra se jednim od najboljih motora svih vremena.
Automobil koji će biti na aukciji koju organizuje Sotebis tokom Montrej nedelje automobila krajem avgusta, a procenjen je na 16 do 18 miliona dolara. Njegova šasija je broja 1795 GT. Opremljen je fabričkim motorom sa specifikacijama za trke, pokrivenim farovima (neki modeli nisu imali staklene kupole), i tvrdim krovom koji može da se skloni, što omogućava vožnju tokom cele godine.
Jedan od samo 56 proizvedenih SWB (sa kratkim međuosovinskim rastojanjem) primeraka, ovaj automobil je predstavljen u originalnim bojama, grigio (siva) spoljašnjost, sa unutrašnjom crnom kožom (iako je enterijer bio crven za Sajam automobila u Ženevi 1960. godine). Automobil dolazi sa „Red Book“ sertifikatom, koji potvrđuje da ima odgovarajuće brojeve na svim ključnim komponentama i da zadržava originalni motor, menjač, zadnju osovinu i karoseriju. Sotebis navodi da se veruje da ovaj primerak ima jedinstven raspored kontrolne table.
Nakon glavne uloge na Sajmu automobila u Ženevi 1960. godine, automobil je vraćen Ferariju, a zatim prodat preko Sosjente Italijano iz Lozane u Švajcarskoj, Džonu Gordonu Benetu, britanskom trkaču i bivšem učesniku Le Mana koji je živeo u Ženevi. Iako je Benet bio trkač, prema podacima Sotebisa, ovaj ferari nije korišćen u trkama, već se koristio u Nurburging školi vožnje 1960. godine.
Automobil je zatim prodat 1963. godine Bobu Grosmanu, poznatom trkaču i trgovcu ferarijima iz Njujorka, pre nego što ga je kupio izvršni direktor kompanije Filip Moris iz Vajominga, koji je automobil držao do 1978. godine. Nakon toga, automobil je prešao novom vlasniku u Kaliforniju, gde je dobio registarsku tablicu „1st SWB“ i često se koristio, često se pojavljivao na lokalnim izložbama automobila u, i oko Los Anđelesa. Ponovo je prodat 1998. godine privatnom kolekcionaru koji je, takođe, koristio automobil kao što je i prvobitno zamišljeno.
Aukcija će se održati ovih dana.
Glas javnosti B010S