Nemačko udruženje automobilske industrije (VDA), u svom kontroverznom planu od deset tačaka, kao i proizvođač automobila sa sedištem u Minhenu, ističu da stoje iza ciljeva Pariskog klimatskog sporazuma. Ipak, sada smatraju da je neophodna promena kursa.
BMW i drugi proizvođači automobila već neko vreme sarađuju sa VDA i evropskim udruženjem proizvođača ACEA kako bi se u budućnosti zamena za trenutna ograničenja emisije CO2 po voznom parku vršila putem analize životnog ciklusa (LCA).
Ova analiza predstavlja metodu koja procenjuje uticaj vozila na životnu sredinu tokom čitavog njegovog životnog veka.
Ne uzimaju se u obzir samo direktne emisije tokom vožnje, već i indirektne emisije koje nastaju tokom proizvodnje, korišćenja i odlaganja vozila, kao i emisije povezane sa proizvodnjom potrebne energije i materijala.
Jedan od najvažnijih zagovornika ove metodologije za putnička vozila jeste nemački poslanik u Evropskom parlamentu Jens Gizeke (CDU), koji navodi:
"Trenutno svedočimo da jednostrani fokus na elektromobilnost nije dovoljan za efikasno suzbijanje klimatskih promena. Da bismo uspeli, potrebne su nam sve tehnologije koje su nam dostupne."
Kompanije koje globalno posluju i dalje će proizvoditi i prodavati vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
"Ako ne postignemo ovaj dogovor, preti nam dalje zatvaranje fabrika i gubitak prosperiteta", upozorava Gizeke i dodaje:
"Analiza životnog ciklusa je ključna za pravičnu procenu emisija iz različitih pogonskih sistema. Prema zakonu o emisiji CO2 za putnička vozila, Komisiji smo dali rok do 31. decembra ove godine da razvije metodologiju za izračunavanje emisija tokom životnog ciklusa automobila."
Glas javnosti /U01S