Svima nam se bar jednom dogodilo da, vozeći po autoputu ili usred gradske gužve, ugledamo onu neprijatnu narandžastu lampicu koja označava da je gorivo pri kraju.
U tom trenutku počinje mentalna matematika: Koliko još mogu da vozim? Gde je najbliža pumpa? Hoću li stići na vreme ili ću zvati druga da me vuče?
Kada vam se upali lampica za gorivo, to ne znači da ste ostali bez kapi goriva, naprotiv, većina proizvođača vozila ostavlja određenu rezervu upravo za ovakve situacije. To je obično oko 10 odsto ukupnog kapaciteta rezervoara, što vam daje dodatnu kilometražu za "bekstvo" do prve benzinske stanice.
Na primer, ako vaš automobil ima rezervoar od 50 litara, u trenutku kada se upali lampica, u njemu je verovatno ostalo još oko pet litara goriva. Ako vam je prosečna potrošnja šest litara na 100 kilometara, teoretski možete preći još 80-ak kilometara pre nego što motor zaista ostane bez goriva.
Iako vam to možda zvuči kao dobra vežba za testiranje granica, redovna vožnja na rezervi nije preporučljiva. Razlog? Tokom vremena na dnu rezervoara se mogu nakupiti nečistoće, talog i rđa.
Kada nivo goriva padne prenisko, pumpa može povući te nečistoće, što može oštetiti sistem za gorivo i filtere, a to vodi ka neželjenim kvarovima, piše Jutarnji.
Glas javnosti /U01S