Kad je motor automobila u praznom hodu, očekuje se da radi mirno i uravnoteženo, ali šta ako osetite vibracije, neuravnoteženo izgaranje i ako se poveća broj obrtaja?
U leru automobili rade na oko 700-800 o/min. Sami ćete, po iskustvu, procijeniti kad vam motor ne radi kao inače.
Obično je to simptom nekih problema. Kod benzinaca bi to mogle biti dotrajale svećice zbog kojih će paljenje smese u cilindrima biti otežano. Takođr mogući su i problemi s neispravnošću instalacija, piše HAK Revija.
Jedan od mogućih uzroka su i onečišćeni injektori goriva te začepljeni filter vazduha. Neispravan ventil protoka vazduha mogao bi takođe biti jedan od uzroka.
Nejednak rad motora moguć je i zbog narušavanja vakuuma u sistemu dovoda vazduha i goriva u motor (zbog dotrajalosti ili oštećenja).
Nakon promene zupčastog remena može se dogoditi da on nije savršeno usklađen, pa ni rad ventila nije sinhronizovan.
Sve to redukuje kompresiju i rezultira neoptimalnim rad motora u praznom hodu. Slični problemi mogu se javiti i zbog dotrajalosti zupčastog remena.
Na kraju, mogući su i problemi s vremenom paljenja smese zbog kojih će motor raditi grublje ili se ugasiti.
U svakom slučaju, ako osetite da vam motor nejednako radi, potrebno je potražiti pomoć mehaničara.
Glas javnosti/ U01S