Ukoliko na putu nema snega, leda ili poledice, zimske gume nisu obavezne. Međutim, većina vozača već od 1. novembra skida letnje i stavlja zimske gume, upravo zato što se vremenske prilike na putu ne mogu tačno predvideti.
Osim toga, dubina šare na gumama mora biti minimum četiri milimetra, a preporuka je da se pneumatici menjaju pre nego što dođe do tog nivoa.
Agencija za bezbednost saobraćaja napominje da pneumatike starije od pet godina potrebno detaljno kontrolisati jednom godišnje, odnosno da je to najbolje uraditi prilikom redovne promene sa letnjih na zimske gume i obrnuto.
"Koliko je važna upotreba zimskih pneumatika govori i to da se prošle godine u zimskom periodu, kada važi zakonska obaveza, dogodilo 189 saobraćajnih nezgoda u kojima je evidentirano da je vozilo imalo letnje pneumatike", upozorili su iz ABS.
Takođe, do 1. novembra do 1. aprila je obavezno da u prtljažniku imate lance ili druga sredstva za povećanje prijanjanja na kolovozu.
Lanci se montiraju na pogonske točkove i to na onim deonicama gde je označena obavezna upotreba a obično je to na prilazima planinskim turističkim centrima, na mostovima i usponima gde je moguća česta pojava leda.
Kazne
Ukoliko vozač nema zimske gume, a na kolovozu ima snega, leda ili poledice, može da plati kaznu od 10.000 do 20.000 dinara.
Za odgovorno lice kazna je od 6.000 do 50.000, a za pravno od 60.000 do 800.000 dinara.
Koja je razlika između letnjih i zimskih guma?
Šare zimskih guma su oblikovane da sprečavaju zadržavanje snega
Letnje gume su otpornije na visokim temperaturama, a zimske na niskim. Takođe, tu je i dubina šare, a iz ABS poručuju da su zimske gume bolje su za upotrebu čak i kada su kolovozi suvi, ako su temperature niže od 7 stepeni, a konstrukcija metalnog "kostura" zimskih guma tvrđa je i otpornija na mehaničke udare.
Glas javnosti /B03S