Podaci o korisnicima od 13 do 17 godina nisu dostupni zbog pravila privatnosti, tako da rezultati pokazuju preferencije pre svega starijeg dela pomenute generacije u SAD, prenosi portal Teh kranč.
Pripadnici Generacije Z su od januara do oktobra preuzeli kinesku aplikaciju Temu 41,98 miliona puta, što ukazuje na njihovo interesovanje za kupovinu po pristupačnim cenama.
Na drugom mestu je, u skladu sa očekivanjima, aplikacija Tiktok sa 33,23 miliona preuzimanja, a zanimljivo je da je mladi sve više koriste i kao pretraživač umesto standardnog Gugla.
Generacija Z je takođe zainteresovana za aplikacije kompanije Meta kao što su Treds koja je preuzeta 32,32 miliona puta, sledi Vacap 28,42 miliona, Instagram 26,29 miliona, Fejsbuk 20,58 miliona i Mesindžer 17,63 miliona.
Treds je najnovija aplikacija i logično je da ima najviše novih preuzimanja, a čini se da se mladi delimično vraćaju na Fejsbuk nakon promene dizajna ove društvene mreže, dodaje Teh kranč.
Alat Čet Dži-Pi-Ti (Chat GPT) je takođe veoma popularan sa 24,63 miliona preuzimanja, posebno među studentima, a privlačna AI aplikacija je i Gaut (Gauth) sa 8,37 miliona novih instalacija iza koje stoji kineski Bajtdens.
Kineska kompanija je zabeležila uspeh među mladima i aplikacijom za uređivanje video-snimaka Kepkat (Capcut) i platformom Lemon ejt (Lemon8), navodi se u izveštaju.
Glas javnosti/B06S