Stari železnički most u Beogradu, tihi čelični svedok vremena, već decenijama spaja dve obale prestonice, ali poslednjih godina ne i one koji bi da sa jedne obale reke pređu na drugu, pošto saobraćaj njime ne funkcioniše.
Na mestu gde je pre 141 godinu podignuta prva konstrukcija nad Savom u Beogradu, vozovi ne prolaze od 2018. Poslednjih godina više puta je najavljivana njegova rekonstrukcija. Nakon nje, most bi trebalo da postane pešački, a kako prenosi portal eKapija, čini se da se početak radova približava.
Na snimcima koji su se pojavili ovih dana vidi se da radnici uklanjaju najdotrajalije delove konstrukcije, što su, po svemu sudeći, pripremni radovi pred detaljnu obnovu, prenosi eKapija.
Prema navodima ovog portala, majstori skidaju oštećene elemente mosta, koji bi u toku rekonstrukcije trebalo da bude ojačan, sređen i osposobljen za potpuno novu namenu – pešački saobraćaj. Plan je da stari most dobije nov život, sa vidikovcima i odmorištima duž čitave konstrukcije.
Rekonstrukcija je najavljivana više puta, a poslednji put krajem 2024. godine, kada je ministar finansija Siniša Mali na društvenim mrežama naveo da će obnova početi u naredna dva meseca.
On je tada podsetio da most, iako je izmeštanjem železničkog saobraćaja izgubio svoju originalnu funkciju, neće biti uklonjen, već će biti sačuvan, revitalizovan i pretvoren u pešačku vezu između dve obale Save.
Ipak, radovi nisu počeli kako je tada najavljeno.
Sagrađen davne 1884. godine, kada je njime prošla prva lokomotiva, most je tokom Prvog i Drugog svetskog rata rušen, a današnji izgled dobio je 1946.
Od 2018, nakon zatvaranja stare železničke stanice, ostao je bez prvobitne funkcije.
Decenijama je povezivao obale, ljude i priče, a danas spaja novobeogradsku i stranu Beograda čiji se pejzaž ubrzano menja. Dok kompleks Beograd na vodi raste, sudbina Starog železničkog mosta i dalje je, i pored najava, neizvesna.
Glas javnosti/V06S
12 min