Samo najveći profesionalci i mirna ruka mogla je upravljati helikopterom dok se ispod njega na sajli njišu masivni stubovi.
Za ovaj zadatak, izabran je jedan od najiskusnijih pilota Vojske Srbije sa preko 4.000 sati naleta.
Mehić Omer, rođen je na današnji dan 1967. godine u Doboju.
Po činu je bio major, prošao je sve faze u vojsci, od instruktora letenja do vođe tima za spasavanje.
Rukovodio je akcijom spasavanja zavejanih u Feketiću 2014. godine.
Iste godine u maju, prvi je stizao do Obrenovčana u vodi do vrata, do kojih se drugi nisu usudili krenuti.
IZVOR: Društvena mreža X / Major Omer MEhić
Onda, petka 13. 2015. godine, major Mehić dobio je još jedan zadatak.
Tog martovskog dana padala je kiša i magla je prekrila skoro celu Srbiju.
U Raškoj, sanitetsko vozilo je zbog odrona ostalo zaglavljeno na putu.
Po ličnom nalogu ministra odbrane, i pored složene meteorološke situacije, u 20:12 helikopterom HT-48 sa aerodroma Batajnica poleću:
Mehaničar Ivan Miladinović, zastavnik Nebojša Drajić, pilot-kapetan Milovan Đukarić, dok ovom rizičnom operacijom spasavanja komanduje pilot-major Omer Mehić.
U Rašku sleću u 21:10.
Četvoročlanoj posadi tada se pridružuje anestetičar Miroslav Veselinović, dr Dževad Ljajić i beba porodice Ademović, stara pet dana.
U 21:18 helikopter poleće prema planu, za Beograd ka heliodromu na VMA.
U gustim oblacima pilot Mehić dobija nove instrukcije:
- Mehić - Dobro veče kontroli leta, poleteo iz Raške, destinacija VMA.
- Kontrolor - Dobro veče „Pasat 91”, nastavite ka aerodromu Nikola Tesla.
- Mehić - Mi idemo na VMA, znači destinacija je VMA.
Imamo jednu bebu koja je životno ugrožena i hitno ide na VMA.
- Kontrolor - Najnovija informacija, prihvat bebe, sanitet i sve ostalo organizovano je na aerodromu Nikola Tesla.
- Mehić - OK, vodićete me i davaćete mi instrukcije do sletanja na aerodrom Nikola Tesla, ja sam još bez vizuelnog kontakta.
- Kontrolor - Nastavite po liniji, na pravcu ste, slobodno snižavanje dalje.
- Mehić - Ja ne vidim pistu.
Vidi li je neko od vas?
Imam problem, nemam vidljiv kontakt, moram u penjanje.
- Kontrolor - Iznad piste ste sada, možete se zadržati u lebdenju.
Javite kada je ugledate, tačno ste na pragu.
- Kontrolor - Pasat 91, da li se čujemo?
Pasat 91, da li se čujemo...
Bile su ovo poslednje reči majora Mehića u 22:34 minuta kada je helikopter nestao sa radara.
Policija je dva sata posle ponoći locirala Mehićev telefon, i tako pronašla sedam tela u naselju Radiofar u Surčinu.
Dok se Mehić te noći nalazio visoko u oblacima, neki su shvatili da bi spasavanjem bebe druge vere ugrabili dodatan politički poen.
Ruta leta brzo je promenjena, i na aerodrom Nikola Tesla stigli su ministri zdravlja i odbrane, da bebu dočekaju pred medijskim reflektorima.
Posle tri nedelje istrage, objavljeno je da je za pad helikoptera kriv upravo major Omer Mehić, jer je bio „pijan.”
Komandni vrh kažnjen je zabranom napredovanja u službi u trajanju od dve godine.
Ista zabrana poništena im je u Višem stepenu.
Godine 2020. na jednom otpadu u Novom Sadu, pojavili su se delovi ovog helikoptera.
Iako je većina otišla na sečenje, Omerovi prijatelji spasili su rep sa brojem 12551, koji se danas čuva u krugu njegove porodice.
Ta porodica je mesec dana nakon njegove pogibije utešena zlatnom medaljom za hrabrost „Miloš Obilić“, koja mu je dodeljena posthumno.
Poleteo je da spase drugo dete, a ostavio je svojih dvoje.
Major Omer Mehić je u svojoj karijeri spasao preko 1.000 ljudi.
On je 2008. godine čak uspeo preživeti pad helikoptera „Gazela.”
Ali ovakvu prljavu političku igrariju, nije mogao preživeti nikako...
Glas javnosti / Društvene mreže