Glas Javnosti


Drži vodu dok Vučić ode: Radovi na tunelu Laz na deonici Pakovraća-Požegi, nejasno zašto

Društvo
Autor: Glas javnosti

Mesec i po dana od spektakularnog otvaranja deonice auto-puta Pakovraća-Požega, počelo je zatvaranje tunela Laz. Saobraćaj će više od mesec dana funkcionisati naizmeničnim korišćenjem jedne tunelske cevi. Ali, niko ne zna šta se u tunelu radi.

Mesec i po dana od spektakularnog otvaranja deonice auto-puta Pakovraća-Požega, počelo je zatvaranje tunela Laz. Saobraćaj će više od mesec dana funkcionisati naizmeničnim korišćenjem jedne tunelske cevi. Ali, niko ne zna šta se u tunelu radi.

Iako je otvoren pre manje od dva meseca, na auto-putu Miloš Veliki, od Pakovraće do Požege, konstantno se izvode radovi u tunelima. Sada su Putevi Srbije, saopštili da počinju radovi na obe tunelske cevi tunela Laz zbog radova na putu. Ali, ne i kakvih radova.

"Ukoliko je tunel zatvoren i saobraćaj se pušta na skoro tri kilometra dužine, kroz brdo, gde nemate nijedan izlaz, i oba smera, kao putnik i vozač možete da zaključite da se nalazite u jednom klaustrofobičnom prostoru. Bez nijednog obaveštanja šta se tu radi i kakvi su izlazi. A na 2.750 metara nema nijednog u odnosu na ulaz u tunel", kaže za N1 arhitekta Zdenka Radovanović.

Posle nekoliko godina najavljivanja, početkom jula je otvorena deonica auto-puta ka Požegi. Ali, posle samo osam dana krenuli su prvi radovi u tunelima. I od tada nisu ni prestali.

"U zoni tunela Laz, 21 dan, radovi će se izvoditi u desnoj cevi tunela, dok će se saobraćaj odvijati dvosmerno kroz tehničke službene prolaze u levoj cevi tunela. Drugih 21 dan; radovi će se izvoditi u levoj cevi tunela, dok će se saobraćaj odvijati dvosmerno kroz službene prolaze u desnoj cevi tunela", saopšteno je iz JP "Putevi Srbije".

Problem se pojavio kada se saznalo da se zemlja oko tunela Munjino Brdo sleže zbog klizišta. Ali, i saznanja da je ovo brdo puno vode. Zato inženjeri nisu hteli da potpišu Zapisnik na spisak nezavršenih radova.

"O riziku treba struka da kaže, a ona se već izjašnjavala. Zajednica inženjera se izjašnjavala i upozoravala. Isto tako i Saobraćajni fakultet. Kao i eminentni profesori građevinskih fakulteta koji su davali pojedinačne izjave za medije. Svi su apelovali da se ne čini prekršaj i presedan jer je ogromni rizik za korišćenje ovog puta, koji će biti ko zna koliko dovršavan", objašnjava Radovanović.

Vlada Srbije donela je i uredbu kojom se, kako neki tumače, suspenduje Pravilnik o bezbednosti tunela, uz obavezu da se obezbedi danonoćno dežurstvo hitnih službi - vatrogasaca, policije i medicinskog osoblja.

Glas javnosti/N01S

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR