Glas Javnosti


Inženjer upozorava : Na ploču stanice Prokop stavljena zgrada teža 35 puta od projektovane

Društvo
Autor: Glas javnosti

Stanica "Beograd centar" moraće na remont. Na peronskim gredama ispod stanične zgrade pojavile su se pukotine, jer je korišćeno manje armature nego što je trebalo. Ili je armature bilo dovoljno, ali je previše objekata koji su u međuvremenu izgrađeni na ploči koju grede nose?

Ne prođoše ni pune dve godine od zvaničnog otvaranja stanične zgrade i pet meseci od izdavanja upotrebne dozvole, a Prokopu  već treba rekonstrukcija.


Radiće se na dve parcele na kojima su peroni, stoji u lokacijskim uslovima izdatim krajem maja.

"Na peronskim gredama železničke stanice Beograd Centar na sredinama raspona uočeno je da je došlo do pojave prslina u donjoj zoni. Na osnovu ispitivanja koje je uradio institut IMS iz Beograda, došlo se do zaključka da je armatura  u tim gredama znatno manja od projektovane", navodi se u lokacijskim uslovima za rekonstrukciju peronskih greda.

Dodaće se stubovi da podupru i ojačaju grede, navodi se u dokumentaciji.


Nepoznato je kada su izvedeni radovi koji su doveli do pojave naprsnuća, objašnjava urednik Forbes Srbija Ivan Radak, čiji novinari su prvi izvestili o oštećenjima.

"Pitanje je zašto je to tako urađeno, da li su zgrade koje su dodate odozgo, da li su one dodatno opteretile ploču, ako tu nije predviđeno nešto da stoji, a opet, ako ste vi ugradili manju armaturu od projektovane - odstupili ste od projekta, što je veliki propust", kazao je Radak.



Zato je građevinskom inženjeru Danijelu Dašiću sve jasno. Kaže, došlo je do preopterećenja na ploči na kojoj je, po CIP-ovoj proceni iz 2009-. godine , dozvoljena gradnja samo lakših konstrukcija.

"Ovo sada što je postavljeno na postojeću ploču je nekih 25 do 35 puta teže od onoga što je projektom bilo predviđeno", istakao je Dašić.

To što je postavljeno su komercijalni objekti, a postavila ih je država u saradnji sa firmom "Railway City" biznismena Branislava Grujića. Tako je rešen problem nedostatka para.

Konstatuje inženjer Dašić - jedini princip bio je profit.

"I normalno, s te strane gledano - pre ćete da izgradite zgradu koja ima prizemlje, plus pet spratova na ploči na kojoj je bilo predviđena samo montažno-metalno-staklena, ili kakva god već, konstrukcija koja je, defintivn,o daleko lakša i niko neće da razmišlja o tome da li taj beton ispod uopšte može da nosi tu težinu ili ne", objasnio je inženjer.


U firmi "Railway City" poručuju da su propusti sa gredama nastali pre mnogo decenija i da nisu toga bili svesni kada su počeli sa izgradnjom stanične zgrade i drugih objekata.

Dodaju, ti objekti nisu uticali na stabilnost i nosivost greda postavljenih ispod ploče na kojoj je građeno.


"Zaključeno je i da identifikovane prsline ne ugrožavaju nosivost i stabilnost armirano-betonske konstrukcije ispod i iznad ploče, te da ne predstavljaju bezbednosni rizik za posetioce i zaposlene, ali da je u cilju trajnog očuvanja nosivosti i stabilnosti u dužem vremenskom periodu poželjna izvesna sanacija predmetnih pozicija", navedeno je u saopštenju.


Zbog uzbunjenja javnosti oglasilo se preduzeće "Infrastrukture železnice".

Napominju, ojačavaju se grede izgrađene 97 godine, da taj deo stanice nije obuhvaćen radovima na izgradnji nove stanične zgrade i da je Prokop bezbedan za korišćenje.

Glas javnosti/N07s

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR