Ne prođoše ni pune dve godine od zvaničnog otvaranja stanične zgrade i pet meseci od izdavanja upotrebne dozvole, a Prokopu već treba rekonstrukcija.
Ne prođoše ni pune dve godine od zvaničnog otvaranja stanične zgrade i pet meseci od izdavanja upotrebne dozvole, a Prokopu već treba rekonstrukcija.
Mesecima kruze ove slike kako se Prokop raspada .., cega ste se uhvatili sve ste osakatili , najvise mozgove ovog naroda . pic.twitter.com/34UKek6vZ1
— Previse je (@schknedla) July 10, 2025
Radiće se na dve parcele na kojima su peroni, stoji u lokacijskim uslovima izdatim krajem maja.
"Na peronskim gredama železničke stanice Beograd Centar na sredinama raspona uočeno je da je došlo do pojave prslina u donjoj zoni. Na osnovu ispitivanja koje je uradio institut IMS iz Beograda, došlo se do zaključka da je armatura u tim gredama znatno manja od projektovane", navodi se u lokacijskim uslovima za rekonstrukciju peronskih greda.
Nepoznato je kada su izvedeni radovi koji su doveli do pojave naprsnuća, objašnjava urednik Forbes Srbija Ivan Radak, čiji novinari su prvi izvestili o oštećenjima.
"Pitanje je zašto je to tako urađeno, da li su zgrade koje su dodate odozgo, da li su one dodatno opteretile ploču, ako tu nije predviđeno nešto da stoji, a opet, ako ste vi ugradili manju armaturu od projektovane - odstupili ste od projekta, što je veliki propust", kazao je Radak.
Na železničkoj stanici Prokop su se pojavile naprsline na stubovima i to tačno ispod poslovnih objekata koje je gradio investitor Railway city d.o.o. kako bi se u njih uselili Telekom Srbija, Dunav osiguranje i druge državne firme. Zbog toga će biti ojačani temelji, peronske… pic.twitter.com/cbLYiQ1puo
— Miloš Vučković (@Zvezdarko) July 10, 2025
"Ovo sada što je postavljeno na postojeću ploču je nekih 25 do 35 puta teže od onoga što je projektom bilo predviđeno", istakao je Dašić.
To što je postavljeno su komercijalni objekti, a postavila ih je država u saradnji sa firmom "Railway City" biznismena Branislava Grujića. Tako je rešen problem nedostatka para.
Konstatuje inženjer Dašić - jedini princip bio je profit.
"I normalno, s te strane gledano - pre ćete da izgradite zgradu koja ima prizemlje, plus pet spratova na ploči na kojoj je bilo predviđena samo montažno-metalno-staklena, ili kakva god već, konstrukcija koja je, defintivn,o daleko lakša i niko neće da razmišlja o tome da li taj beton ispod uopšte može da nosi tu težinu ili ne", objasnio je inženjer.
Prokop se pravi još od sedamdesetih i ključni problem je što ploča nije predviđena za toliku zgradu koja je napravljena kako bi privatni investitor dobio poslovni prostor.
— Мирослав Паровић (@MiroslavParovic) July 10, 2025
Ali pošto "tata Anđelko" sa njim pije rujno vino u Slankamenu onda može i cela stanica da padne na glavu. pic.twitter.com/ovZ9SHasgZ
U firmi "Railway City" poručuju da su propusti sa gredama nastali pre mnogo decenija i da nisu toga bili svesni kada su počeli sa izgradnjom stanične zgrade i drugih objekata.
"Zaključeno je i da identifikovane prsline ne ugrožavaju nosivost i stabilnost armirano-betonske konstrukcije ispod i iznad ploče, te da ne predstavljaju bezbednosni rizik za posetioce i zaposlene, ali da je u cilju trajnog očuvanja nosivosti i stabilnosti u dužem vremenskom periodu poželjna izvesna sanacija predmetnih pozicija", navedeno je u saopštenju.
На Прокопу ојачавамо греде које су грађене пре скоро три деценије - Железничка станица Београд Центар у Прокопу безбедна је за коришћење и функционисање железничког саобраћаја. https://t.co/6Aoz8Up1TU pic.twitter.com/w5tSfLguiZ
— Инфраструктура железнице Србије а.д. (@Inf_zel_Srb) July 10, 2025
Zbog uzbunjenja javnosti oglasilo se preduzeće "Infrastrukture železnice".