Glavna prepreka između dve saobraćajnice je nasip na kojem se nalazi železnički koridor, a preko kog prolazi pruga za Novi Sad i Zagreb prenosi ekapija.
Kako su za Novosti ranije objasnili iz Direkcije za građevinsko zemljište, izgradnja ovog podvožnjaka je obustavljena jer posao nije urađen pre puštanja u rad brze pruge. Međutim, projekat je "vaskrsnuo".
- Sprovešće se javna nabavka za podvožnjak za Bulevar umetnosti koji ulazi u Bulevar Crvene armije. To će suštinski promeniti saobraćaj na Novom Beogradu, odnosno značajno osloboditi ulice Jurija Gagarina i Omladinskih brigada - rekao je nedavno gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.
Pokušaji da se ova saobraćajna veza izgradi traju još od 2015. godine, kada je održan prvi tender na koji se nije javio nijedan ponuđač. Krajem novembra iste godine raspisan je novi, međutim ovog puta Direkcija za građevinsko zemljište uputila je direktan poziv ka devet najvećih kompanija. Plan je bio da se dva bulevara povežu još tokom gradnje poslednjeg segmenta prilaza Mostu preko Ade.
U trećoj rundi, na tenderu koji je raspisan sredinom aprila 2018. projekat je dodeljen konzorcijumu Energoprojekt- niskogradnja, Institut CIP i Bauwesen, a ukupna vrednost ugovora iznosila je 260 miliona dinara bez PDV. Probijanje pružnog nasipa na Novom Beogradu trebalo je da uđe u realizaciju 2019. godine. Ovaj grupacija je imala zadatak da za 270 dana uradi dokumentaciju, a da za 210 dana izvede sve radove, odnosno izgradi denivelisano ukrštanje pruge Beograd - Batajnica - Šid (Subotica) i Bulevara umetnosti.
Grad je potom izmenio ugovor o javnoj nabavci, pa je rok za završetak uređenja produžen do kraja septembra 2020. a razlog je bio što je firma Energoprojekt podnela zahtev za produženje ugovorenog roka. Tražili su šest meseci za izradu tehničke dokumentacije od dana dobijanja lokacijskih uslova, a da radovi krenu 1. marta 2020.
- S obzirom na to da probijanje nadvožnjaka nije moguće završiti pre kompletiranja koloseka železničke pruge, nastupile su okolnosti usled kojih se više ne može ostvariti svrha zaključenog ugovora, te su u toku pregovori sa dobavljačem o sporazumnom raskidu ugovora - istakli su 2021. u Direkciji.
Prema planovima, podvožnjak će se nalaziti u "trupu" pružnog nasipa, a projektovan je kao prolaz za drumski saobraćaj u punom profilu bulevara, sa po tri saobraćajne trake, širinom oko 40 metara i visinom ne manjom od 4.75 metara.
On se projektovao tako da bude kompatibilan sa strategijom razvoja i mogućnošću gradnje dodatnih koloseka na ovom delu železničkog čvora. U dugoročnim planovima, krak železničkog čvora na Novom Beogradu biće proširen na četiri koloseka, sa nova dva vijadukta iznad Ulice Omladinskih brigada i dalje ka proširenom tunelu Bežanijska kosa.