Došlo je do „skromnog rasta“ u kategoriji kobasica za večeru za jednog proizvođača, prema anketi Federalnih rezervi Dalasa u Teksasu, objavljenoj u ponedeljak. Ovo naglašava trendove kupaca koji se odlučuju za jeftinije proizvode i povlače sve zajedno jer kumulativna inflacija utiče na kupovnu moć.
-Ova kategorija ima tendenciju rasta kada ekonomija oslabi- rekao je ispitanik, prema uređenim komentarima uključenim u izveštaj Dalas Fed-a.
– To je zato što je „kobasica dobra zamena proteina za skuplje proteine i može da ’protegne’ budžete za hranu potrošača- navodi pomenuti izveštaj.
Ova anegdota na koju je ukazala Bespok investmen grupa (Bespoke Investment Group )u objavi na IKSU dolazi u trenutku kada cene namirnica ostaju na prvom mestu za potrošače. Dok je stopa inflacije na godišnjem nivou pala bliže nivoima koji kreatori ekonomske politike smatraju zdravim, kolektivno povećanje cena u poređenju sa pre samo nekoliko godina ostavilo je svakodnevne Amerikance da se osećaju ljutim zbog stanja nacionalne ekonomije.
Pored toga, podržava dve teme koje se pojavljuju kao obeležja današnje postpandemijske ekonomije.
Sve veći hor korporativnih rukovodilaca, uključujući one koji vode neke od najvećih lanaca restorana, upozorio je da potrošač počinje da usporava. Posebno su istakli da naglašavaju niže poreske razrede na dohodak dok pokušavaju da nateraju svoje dolare da idu dalje.
Prelazak na kobasice takođe naglašava akciju koju stručnjaci nazivaju „trgovinom na niže“. Bezbrižni kupci mogu izabrati proteine koji su obično skuplji, kao što su biftek ili piletina. S druge strane, kupci koji vode računa o ceni će tražiti kobasice ili druge jeftinije alternative
Drugi proizvođači hrane koji su odgovorili na anketu Dalas Fed-a takođe su izrazili zabrinutost za svoje ekonomsko zdravlje. Jedan je rekao da je poljoprivreda u celini „bolela“, navodeći izazove faktora kao što su vremenske prilike i viši troškovi. A Drugi je to jasnije rekao, rekavši da se „sprema za recesiju“, piše CNBC.
Glas javnosti /D03S