Glas Javnosti

NISU SVE LINIJE BESPLATNE: Od 1. januara počeo je besplatan javni prevoz, ali neke linije se i dalje naplaćuju

Društvo
Autor: Glas javnosti

Javni gradski prevoz u Beogradu od 1. januara je besplatan, što znači da više nema plaćanja dnevnih, vremenskih ili mesečnih karata. Takođe, linije prigradskih linija gradskog prevoza su besplatna, te i putnici koji za koriste autobuske linije za Barajevo, Lazarevac, Grocku, Mladenovac, Sopot, Surčin i Obrenovac više ne moraju da plaćaju kartu.

Rešenje prema kome je usluga gradskog prevoza za sva lica koja koriste linijski prevoz putnika u integrisanom tarifnom sistemu na teritoriji Grada Beograda besplatna od 1. januara 2025. godine objavljeno je u Službenom listu Beograda 30. decembra.

Ipak, kako je objašnjeno, karta će se i dalje plaćati za vožnju minibus ekspres linijama E i ekspres linijom A1 (Trg Slavija – Aerodrom "Nikola Tesla).

- Saobraćaj na minibus ekspres linijama (E linije i linija A1 – Trg Slavija – Aerodrom "Nikola Tesla") ne pripada integrisanom tarifnom sistemu i na ovim linijama važe samo papirne karte kupljene u vozilima u kojima se koristi usluga prevoza, i iznosi 400 dinara - navodi se u Rešenju koje je objavljeno u Službenom listu Beograda.

Prema podacima sa sajta Sekretarijata za javni prevoz korisnici prevoza na minibus ekspres linijama - E1, E2 , E6 i E9 uslugu prevoza plaćaćе i dalje 200 dinara.


Najveća reforma javnog prevoza

Podsetimo, da će prevoz biti besplatan od početak 2025. godine je na konferenciji za medije na kojoj su najavljeni planovi Grada za 2025. godinu najavio Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda. On je tada najavio da je u toku najveća reforma javnog prevoza, dodajući da će se u naredne tri godine potpuno obnoviti čitav vozni park.

- Do kraja 2025. neće biti autobusa starijih od dve godine na gradskim ulicama, kako od privatnika tako i gradskih. Sad nam je stiglo četrdeset, pedeset vozila stiže i čitave naredne godine sukcesivno će stizati. Tokom 2025. stižu i prvi tramvaji za koje smo nabavku već završili, njih 25, a do kraja 2027. zadali smo sebi zadatak da za sve trolejbuse, njih sto, i preostalih 120 tramvaja obezbedimo sredstva, možda kroz privatno-javno partnerstvo ili ćemo to mi učiniti, kako bi i svi oni bili zamenjeni novim vozilima. Cilj je da na kraju 2027. imamo sva nova vozila, bez naplate javnog prevoza, što nijedan grad u svojoj istoriji u ovako kratkom periodu nije uradio. To možda zvuči kao nemoguće, ali i mnoge druge stvari koje su danas realnost i koje su urađene delovale su nemoguće. To je realnost otkad je ova Gradska uprava počela da donosi važne i teške, ali hrabre i odgovorne odluke, koje su uvek bile poduprte dobrim planom - rekao je tada Šapić.



Glas javnosti/B06S

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR




od Bora Karaburma u 05.01.2025 12:02:26 h
     0 
E jbg jel sad ne valja ni ovo Mi koji nikad nismo seli u te ekspres linije, za nas je i ovo što ne plaćamo običan prevoz super. Najbolje da se bunimo što i taksi ne vozi džabe. Ne preterujte, ispadate smešni.