„Ovaj most će biti pravi lepotan, omogućiće lakši, tiši i bolji saobraćaj u Beogradu, i putnički i tramvajski“, kazao je Vučić. Naveo je da je to samo jedan od velikih projekata u Beogradu i da mu je žao što istom brzinom ne napreduju i ostali gradovi u Srbiji.
Ukonjeni Stari savski most, koji su, kako je rekao Vučić, gradili nacisti, biće pešački i iskorišćen da se poveže obala Dunava u Zemunu sa ostrvom Lido. Po rečima Vučića, izgradnja Novog savskog mosta podstiče da se budu završene i druge atrakcije na novobeogradskoj strani grada.
Novi most biće na mestu Starog savskog mosta i imaće po dve trake za vozila u oba smera, baštice za tramvaje, kao i pešačke i biciklističke zone sa strane.
Most će biti dug 420 metara, glavni raspon mostovske konstrukcije je 166 metara, širina 38 metara, a na mestima vidikovca za pešake biće 42 metra. Pristupne saobraćajnice mostu sa obe strane reke biće duge 620 metara.
Prvi kontigent čelične konstrukcije novog mosta preko Save ispručen je u novembru u Beograd iz kineske provincije Đangsu, iz pogona fabrike CSCEC u kojoj se pravi novi most, a ostatak bi trebalo da stigne u februaru iduće godine.
Uklanjanje Starog savskog mosta počelo je krajem prošle godine, a završeno je uklanjanjem čeličnog luka krajem jula.
Tokom njegove demontaže utvrđeno je da je most bio u gorem stanju nego što su to pokazivale prve analize nosivosti.
Stara konstrukcija mosta biće skladištena u Batajnici, u pogonu podizvođača radova „Mostogradnji ING“ u Batajnici, a jedna od lokacija na koju bi mogao da bude prenet jeste izmeću Zemunskog keja i Lida na Dunavu.
Obilasku radova prisustvovali su i ministar finansija Siniša Mali, ministarka gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević i gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.
Glas javnosti N010S