On je pojasnio da spojnica između dve strane mosta nije rekonstruisana od 1954. godine, a da je pet od 20 stubova uklonjeno pre početka sanacije.
“Rečeno mi je da je veliki rizik da most u takvom stanju dočeka zimu i neko eventualno veliko nevreme. Radovi bi trebalo da budu gotovi krajem meseca, 27. ili 28. novembra”, poručio je Šapić.
On je istakao da do sada, od kada je na funkciji gradonačelnika, nije bilo slučajeva da su probijani rokovi za radove koje su započeti prenosi Energetski portal.
- Jedini slučaj da se pomeri rok je ukoliko se tokom radova pojavi neki dodatni posao koji zahteva vremena. Zbog toga se na otvaranju svakog gradilišta sada nalaze predstavnici svih komunalnih preduzeća, kako se ne bi ponovio slučaj iz Ulice kraljice Marije kada je posle rekonstrukcije, koja je trajala dugo, došlo do pucanja vodovodne cevi. Postavljamo rok pred početak radova, a kada se gradilište „otvori” može doći do eventualnih saznanja o potrebi za dodatnim radovima i onda dolazi do pomeranja rokova. Zbog toga smo formirali telo koje se zove „Lice grada” koje se stara upravo o tim stvarima. Članovi tog tela se sastaju jednom nedeljno i „pokrivaju” sva gradilišta u gradu. Kako ne bismo dolazili u situacije da se nešto obeća, a ne ispuni, nećemo u budžet više stavljati projekte koji nemaju u potpunosti rešene imovinsko-pravne odnose ili da nije završen projekat. Jako je važno da više ne dođe do situacije da se nešto obeća i potom počne sa radovima, a ne postoje svi uslovi da se radovi završe kvalitetno i u predviđenom roku. Planiram da sredinom decembra obavestim javnost o svim radovima koji su urađeni na beogradskim ulicama. Gledamo da se što više radova odvija noću i vikendima”, rekao je Šapić, navodi se na sajtu grada.
Na pitanje o uklanjanju Starog savskog mosta, Šapić je izrazio mišljenje da bi trebalo da budemo ponosni što ćemo dobiti novi most, naročito ukoliko u isto vreme počne da se gradi planirani tunel od Ekonomskog fakulteta do Pančevačkog mosta.
- To će biti najveći projekat u Beogradu u poslednjih 30 godina. Stručnjaci kažu da bi taj tunel smanjio zagađenje za 12 odsto, a saobraćajno opterećenje u centru za 14 odsto. Tunel bi trebalo da bude dug 1,9 kilometara, a novi most će preuzeti ogromnu količinu saobraćaja. Ne opterećujem se previše sudbinom starog mosta, koji će biti uklonjen, jer me mnogo više zanima novi most. Mislim da bi trebalo da podignemo i neko spomen-obeležje učitelju Zariću, koji je u vreme rata spasao Stari savski most od rušenja”, istakao je Šapić.
Kada je zagađenje vazduha u pitanju, Šapić je istakao da država radi na tome i ulaže dosta sredstava, ali i Grad preko Sekretarijata za zaštitu životne sredine.
- Nisam još uvek čuo potpuno racionalno objašnjenje za povremenu pojavu jačeg zagađenja, ali time ne želim da aboliram ni Grad ni državu. Radimo na zameni starih kotlova u vrtićima, školama i drugim ustanovama, radimo na gasifikaciji, ali i poboljšavamo kvalitet gradskog prevoza kako bi se ljudi po centru grada manje vozili privatnim automobilima. Takođe, kada za nekoliko meseci ponovo vazduh bude boljeg kvaliteta, to ne znači da bi trebalo da prestanemo da se bavimo problemom zagađenja i sačekamo ponovno pogoršanje da bi o tome pričali i na tom radili”, naglasio je gradonačelnik.
Govoreći o gradskom prevozu i novih 100 autobusa koji će se uskoro naći na ulicama, Šapić je rekao da će jedan broj najstarijih autobusa, koji su u najlošijem stanju, biti povučen.