Kad platite dostavu, a kurir ne donese paket do vrata - Kome da se žalite
- Stigao vam je paket, čekamo vas ispred zgrade – to je rečenica koju kupci često čuju kada stigne pošiljka, iako su dostavu, dakle isporuku do vrata stana - uredno platili.
- Vi kada poručujete određeni paket i kada navodite adresu primaoca, adresa sadrži naravno i broj zgrade i broj stana, dakle to podrazumeva da vam se pošiljka isporuči do vrata stana, nije to sad neka tačka na ulici. Prosto vi ste to platili, to ima određenu cenu i trebalo bi da bude isporučena u skladu sa zakonom i u skladu sa pratećim propisima kojima se reguliše pružanje poštanskih usluga - kaže pravni stručnjak za zaštitu potrošača Mladen Alfirović.
U kurirskoj službi kažu da je glavni razlog što sve češće ne isporučuju pakete do vrata to što nemaju gde da parkiraju vozilo.
- Mi smo mala kurirska služba, specijalizovani smo za Beograd i Novi Sad, tako da naši kuriri em što voze na manje adresa nego velike kurirske službe, em su u obavezi da dostave do vrata, odnosno sprata, izuzev u slučajevima kad stvarno nemamo gde da se parkiramo, pogotovo u centru – Vračar, Stari grad, Savski venac, e onda zamolimo da klijent siđe do ulaznih vrata - navodi Zoran Nedić iz jedne kurirske službe.
Često se dešava i to da kuriri za jedan dan treba da isporuče više od 100 paketa, a za to ne bi imali dovoljno vremena kad bi ih svakom donosili do vrata.
Možete napisati prigovor
Ukoliko ste dostavu platili, a pošiljku niste dobili na kućnoj adresi, možete da napišete prigovor kurirskoj službi, kažu stručnjaci.
- Na osnovu zakona o poštanskim uslugama, ako ne budete zadovoljni odgovorom, sledeća adresa je Agencija za poštanske usluge kao regulatorno telo - pojašnjava Alfirović.
Sve je popularnije preuzimanje na paketomatima, koji su na raspolaganju 24 sata pa, ukoliko ne možete da čekate kurira kod kuće, možete tako da preuzmete pošiljku u roku od dva dana, bilo kada.
A da li će baš ovi paketomati kojih u gradu ima sve više uskoro zameniti kurire, vreme će pokazati.