Prilikom sprovođenja studije u obzir je uzet zakonodavni i infrastrukturni okvir s kojim se vozači suočavaju na svakoj lokaciji, a koji direktno utiče na to kako bi trebalo da se ponašamo za volanom. Kako prenosi Jutarnji.hr, u obzir su uzeti sledeći faktori:
- Prisutnost na društvenim mrežama: procenat objava na društvenim mrežama koje su bile pozitivne o vožnji tokom protekle godine
- Ograničenje alkohola u krvi: maksimalno dozvoljena količina alkohola u krvi tokom vožnje, merena u g/l
- Smrtni slučajevi u saobraćaju: procenjena stopa smrtnih slučajeva u saobraćaju na 100.000 ljudi
- Ograničenje brzine: maksimalna brzina unutar zemlje
- Kvalitet puteva: Sprovedeno je istraživanje s pitanjem: „U vašoj zemlji, kakav je kvalitet (opseg i stanje) putne infrastrukture?“ Rezultat se kretao od 1 do 7.
- Indeks saobraćaja: indeks koji meri vreme potrebno za dolazak na posao, saobraćajne gužve i procenjenu potrošnju CO2, između ostalih parametara.
Uzimajući sve to u obzir, sastavljena je lista zemalja s najboljim vozačima:
Japan zauzima prvo mesto zbog jedne od najnižih dozvoljenih nvoa alkohola u krvi (0,3 g/l), pozitivne prisutnosti na društvenim mrežama i infrastrukture. Dalje, osam od 10 najboljih zemalja za vožnju su evropske.
Takođe je utvrđena i rang-lista zemalja s najgorim vozačima na svetu:
Tajland je najgori zbog najvećeg broja smrtnih slučajeva u saobraćaju godišnje: 32 na 100.000 stanovnika. Na lošu poziciju Turske utiče ograničenje brzine od 140 km/h.
Glas javnosti/ A04S
29 min