Glas Javnosti

Taksi vozila moraju biti bela od danas

Društvo
Autor: Glas javnosti

Time što izgledaju isto, taksi vozila postaju prepoznatljiva, a ujedno se i jasno distanciraju od onih koji posluju nelegalno.

Taksi vozila u Beogradu od sutra treba da budu u potpunosti bele boje, bez nalepnica i bilo kojih drugih oznaka. Ta novina je u skladu sa najnovijim izmenama i dopunama Odluke o taksi prevozu koje je doneo grad Beograd.

Jesu li prevoznici spremni i šta čeka one koji izgled svojih vozila još nisu prilagodili propisanom?

"Kola su sva bela, ne znam da li ste videli neki auto da nije beo. Devedeset devet odsto kolega je to već uradilo, ako se desi i da nije, to je verovatno zbog toga što je jako teško sada zakazati lepljenje automobila", ističe za UNU direktor Ugovorne privredne taksi komore Srbije Boško Vukojević.

Time što izgledaju isto, taksi vozila postaju prepoznatljiva, a ujedno se i jasno distanciraju od onih koji posluju nelegalno.


"Sada ste dobili jedinstveni vozni park, ali nije stvar samo u jedinstvenoj boji, nego ta boja vama treba da služi vama kao prepoznavanje da je to taksi vozilo, kao što imate krovnu oznaku, i to je sada jedan od prepoznatljivih oblika kad su taksi usluge u pitanju", objašnjava Aleksandar Bjelić iz Udruženja taksista.

Ipak, ta prepoznatljivost je i znatan udarac na budžet taksi prevoznika, najviše onih koji nisu koristili subvencije grada.

"Tu su najgore prošle kolege u ovom slučaju koje nisu kupile nove automobile, nego su imali polovne pa su ih prelepljivali. Nije to baš tako jeftino, sada je najjeftinije prelepljivanje nekih 600-700 evra u zavisnosti od tipa vozila i veličine, pa sve do 1000 i nešto evra", kaže Vukojević.

Oni koji tek treba da prefarbaju krov, retrovizor i druge delove - imaju još malo vremena.

"Vozila koja imaju izdatu taksi dozvolu, odnosno potvrdu o pogodnosti i klasifikaciji taksi vozila, ali koja imaju u drugoj boji pojedine delove tako fabrički proizvedene i bez prepravke, mogu da obavljaju taksi prevoz do zamene vozila", istakli su iz Sekretarijata za javni prevoz Beograda.

Nadležni će na terenu proveravati da li svi vozači rade u skladu sa pravilnikom Sekretarijata za javni prevoz.

"Sprovođenje inspekcijskog nadzora je na inspekciji za javni prevoz i komunalnoj miliciji. Oni su ti koji preduzimaju određene radnje. Kazna za takav prekršaj je mislim oko 100.000 dinara i isključenje iz saobraćaja 10 dana", ističe Bjelić.

Još jedna obaveza za taksiste je i ugrađivanje ispravnog taksimetra koji ima bluetooth konekciju. Na njemu ćete, kada uđete u auto, moći da vidite da početak vožnje košta 320 dinara. 

Glas javnosti /U01S 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

BONUS VIDEO


SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR