Glas Javnosti


Udruženje vozača „381“: EES i ETIAS sistem donosi velike probleme profesionalnim vozačima iz Srbije

Društvo
Autor: Glas javnosti

Udruženje vozača „381“ u saopštenju dostavljenom N1 navodi, da će uvođenje Sistema ulaska/izlaska (EES) i Elektronskog sistema za odobravanje putovanja (ETIAS) u zemljama Šengen zone od 12. oktobra omogućiti momentalni uvid u broj dana koje profesionalni vozači iz Srbije provode u inostranstvu.

„Taj broj je uglavnom veći od dozvoljenih 90 dana u periodu od 180 dana, a vozači će tad biti vraćeni sa granice. Naši profesionalni vozači ne traže azil, ne vrše terorističke napade i ne rade na crno. Uvođenje EES i ETIAS-a nije usmerena protiv izvoznika, uvoznika ni transportnih kompanija, ali će ipak u praksi pogađati upravo vozače i njihove porodice, prevoznike, privredu, ali i sve građane, jer će lanci snabdevanja biti u prekidu. Država je trebalo da reaguje onog trenutka kada je prvi vozač deportovan iz Šengen zone, a ne da čeka „pet do dvanaest“ kada posledice postanu nesagledive“, upozorava udruženje vozača „381“ u saopštenju. 

Dodaju da je jedno od mogućih rešenja za ovaj problem preregistracija domaćih firmi koje se bave prevozom u zemlje Evropske unije.

Udruženje vozača „381“ u saopštenju dostavljenom N1 navodi, da će uvođenje Sistema ulaska/izlaska (EES) i Elektronskog sistema za odobravanje putovanja (ETIAS) u zemljama Šengen zone od 12. oktobra omogućiti momentalni uvid u broj dana koje profesionalni vozači iz Srbije provode u inostranstvu.

„Taj broj je uglavnom veći od dozvoljenih 90 dana u periodu od 180 dana, a vozači će tad biti vraćeni sa granice. Naši profesionalni vozači ne traže azil, ne vrše terorističke napade i ne rade na crno. Uvođenje EES i ETIAS-a nije usmerena protiv izvoznika, uvoznika ni transportnih kompanija, ali će ipak u praksi pogađati upravo vozače i njihove porodice, prevoznike, privredu, ali i sve građane, jer će lanci snabdevanja biti u prekidu. Država je trebalo da reaguje onog trenutka kada je prvi vozač deportovan iz Šengen zone, a ne da čeka „pet do dvanaest“ kada posledice postanu nesagledive“, upozorava udruženje vozača „381“ u saopštenju. 

Dodaju da je jedno od mogućih rešenja za ovaj problem preregistracija domaćih firmi koje se bave prevozom u zemlje Evropske unije.

„Možemo očekivati dampingovanje cena, nelojalnu konkurenciju, ilegalni rad i talas migracija usled prekida lanaca snabdevanja, ugroženu stabilnost domaće privrede i pojačane probleme koje je EU želela da spreči. Naši vozači u Evropskoj uniji mogu da očekuju loše socijalne uslove, i da po više meseci provode u vozilima daleko od svojih porodica. To dovodi do hroničnog umora i frustracija, a samim tim i do povećanog rizika po bezbednost saobraćaja. Da li građani EU žele da na svojim putevima sreću takve vozače koji postaju pretnja za bezbednost, ili žele odmorne, savesne i zadovoljne profesionalce koji posao obavljaju u stabilnom radnom okruženju i vraćaju se u svoje domove“, postavljaju pitanje u saopštenju. 

Udruženje vozača "381" smatra da je potpuno vizno izuzeće u toku obavljanja posla jedino dugoročno rešenje za problem profesionalnih vozača nakon uvođenja EES i ETIAS sistema.

Oni su izradili studiju, u kojoj su analizirali ovaj problem od uzroka do rešenja.

„Spremni smo da ponudimo i dva plana realizacije. Rešenje vidimo jedino kroz ozbiljan dijalog EU sa predstavnicima prevoznika i vozača, i odlučno učešće države. Zajednički problem zahteva zajedničke napore kako bi se rešio. Imperativ je hitna reakcija, jer smo svaki dan bliži trenutku kada će nedostatak vozača i kolaps privrede postati problem koji se više ne može rešiti“, zaključuje udruženje vozača „381“.

Glas javnosti/N01S

Pratite nas na našoj Facebook , Instagram , Telegram , Tiktok , Jutjub stranici, ali i na X nalogu.

SKINI APLIKACIJU

glas javnosti android
glas javnosti IOS


POVEZANE VESTI




KOMENTAR