Vrednost ugovora je 797,94 miliona dinara bez PDV, odnosno 957.528.000 dinara sa uračunatim porezom.
Na tender Fonda PIO stigle su četiri ponude, a komisija je odbila tri ponuđača: ASEE Solutions, Khaoticen i Eviden - svi iz Beograda.
Ponuda Evidena je odbijena jer, kako se navodi - preduzeće nije dostavilo sredstvo finansijskog obezbeđenja, a uz to je navelo cenu veću od procenjene vrednosti.
Preostale tri bile su rangirane po visini ponude.
Procenjena vrednost ove nabavke, naime, bila je 800 miliona dinara, što je oko 6,8 miliona evra, bez PDV.
MDS Informatički inženjering je ponudio ukupnu cenu od 797,94 miliona dinara, Khaoticen od 798,87 miliona dinara, a ASEE Solutions 799,48 miliona dinara.
Podsetimo, na Portalu javnih nabavki 6. septembra je osvanuo tender Fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje putem kojeg se uspostavlja "ekosistem aplikacija za podršku korisnicima, semantičku analizu dokumentacije i integraciju finansijskih izvora podataka primenom veštačke inteligencije".
Prema navodima iz dokumentacije, podaci dostavljeni Fondu PIO obrađivaće se pomoću veštačke inteligencije, a tako sačinjeni dokument na kraju će proveravati zaposleni referent Fonda PIO.
U okviru ove nabavke predviđena je i četbot aplikacija (chatbot) - program koji će Fond PIO koristiti za onlajn razgovore sa korisnicima.
Predviđeno je da se ugovor zaključi na - godinu dana.
"Velika količina podataka"
"Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje danas obavlja svoje delatnosti u okruženju koje je obeleženo brzim razvojem tehnologije i sve većim očekivanjima građana. Informacije postaju ključni resurs za upravljanje i odlučivanje, pa od načina na koji se njima upravlja zavisi efikasnost čitavog sistema. Zbog toga se sve više teži digitalnim rešenjima koja istovremeno omogućavaju bolju komunikaciju sa korisnicima i unapređenje internih procesa", navodi se u dokumentaciji o tehničkim karakteristikama, obavljenoj na Portalu javnih nabavki.
Korisnici usluga Fonda, kako se ističe -"sve češće očekuju da kontakt sa institucijama bude jednostavan, brz i transparentan".
"Digitalna transformacija zato više nije pitanje dugoročnih planova, već tekuća potreba da Fond zadrži poverenje javnosti i istovremeno osnaži sopstvenu efikasnost. Istovremeno, Fond PIO svakodnevno raspolaže velikim količinama dokumenata i podataka. Ukoliko se oni ne obrađuju sistematično, javljaju se kašnjenja, nepouzdanosti i greške koje mogu uticati na donošenje odluka", stoji u dokumentaciji.
Istaknut je i značaj transparentnosti "koju donose savremena rešenja".
Glas javnosti /B03S