Kreiranje sadržaja za društvene mreže je privlačnije od tradicionalnog posla za mnoge ljude, otkrili su novi podaci koje je prikupila tehnološka platforma za influenser marketing IZEA.
Čak 54 procenta mladih od 18 do 60 godina bi dalo otkaz ako bi mogli da zarađuju za život kao influenseri na društvenim mrežama sa punim radnim vremenom, otkrila je IZEA u svom trećem godišnjem istraživanju koje je obuhvatilo više od 1.200 potrošača u SAD i otkrilo koliko njih teži da postane influenser.
Nije bilo generacijske podele. Ljudi svih uzrasta, od bumera do generacije Z, rekli su da bi napravili taj korak.
„Ova promena nije samo prolazan trend, već ona preoblikuje budućnost rada. To je svedočanstvo o tome kako digitalne platforme preoblikuju tradicionalne modele zapošljavanja“, rekao je za Business Insider izvršni direktor i osnivač IZEA Ted Marfi.
U stvari, 26 odsto ispitanih potrošača je reklo da se već smatraju uticajnim zbog toga koliko vremena provode na mreži. Većina njih je i dalje žonglirala na drugim poslovima – 59 odsto anketiranih influensera je reklo da rade puno radno vreme, piše Entrepreneur.
Mnogi korisnici društvenih mreža stekli su hiljade pratilaca deleći svoja jedinstvena iskustva o temama poput putovanja, finansija i mode na platformama kao što su TikTok i Instagram. Nakon što su kreirali viralne video zapise, povećali svoju publiku na mrežama i zaradili novac kroz partnerstva sa brendovima i na druge načine. Pojedini su onda napustili svoje poslove sa punim radnim vremenom da bi nastavili da budu kreatori.
Jedan od benefita da postanete influenser sa punim radnim vremenom je novac koji se može da zaradite objavljivanjem sadržaja za brendove na društvenim mrežama. IZEA anketa je pokazala da je 36 odsto ispitanih influensera imalo prihod u domaćinstvu od 100.000 do 199.000 dolara u 2023, što je porast u odnosu na prethodnu godinu, kada ih je bilo 11 odsto.
Očekuje se da će se više novca uliti u industriju ove godine. Emarketer predviđa da će potrošnja američkih marketinških stručnjaka na sponzorisani sadržaj porasti na 8,14 milijardi dolara, što je povećanje od 16 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Industrija ipak može da bude finansijski nestabilna, a neki uticajni ljudi sa punim radnim vremenom vratili su se u korporativni svet. Takođe su želeli da imaju koristi od rada sa drugim profesionalcima, uključujući razvijanje određenih veština i rad sa timom.
„Ideja kreiranja sadržaja sa punim radnim vremenom je često glamuroznija od stvarnosti“, rekao je kreator Mitchie Nguien za BI.
Ipak, drugi su videli da njihov prihod od objavljivanja na društvenim mrežama premašuje zarade koje imaju na poslovima od 9 do 5 i zato napuštaju svakodnevne poslove, poput tiktokerke i voditeljke podkasta Arijane Natani.
Pre nekoliko meseci, influenserka koja živi u Njujorku napustila je kompaniju Johnson & Johnson da bi unapredila svoj posao na društvenim mrežama.
„Napuštanje mog posla bio je veliki rizik, ali se nadam da će se dodatno vreme i energija koje ću uložiti isplatiti“, rekla je ona ranije za BI.
Većina njenih prihoda sada dolazi od plaćenih partnerstava, rada sa brendovima kao što su Bumble i About Time Coffee na objavljivanju sponzorisanog sadržaja. Ona je prošle godine zaradila 49.700 dolara praveći sadržaj za njih, prema dokumentaciji koju je pregledao BI.
Izveštaj IZEA je otkrio da bi 64 odsto korisnika društvenih mreža bilo spremno da prihvati novčanu nadoknadu od brendova za promovisanje proizvoda ili usluga na svojim platformama. Takođe postoji korelacija između toga koliko vremena neko provodi na mreži i verovatnoće da će biti plaćen za objavljivanje. Potrošači koji provode više od pet sati dnevno na društvenim mrežama imaju 4,4 puta veće šanse da dobiju nadoknadu.
„Ova statistika ilustruje da se ulaganje vremena u izgradnju onlajn prisustva i konzumiranje sadržaja može direktno prevesti u finansijske mogućnosti, pojačavajući značajnu ulogu koju društveni mediji igraju u današnjoj ekonomiji“, zaključio je Ted Marfi.
Glas javnosti /B11S