„Mi status tog predmeta vidimo drugačije. Veronauka je predmet koji ima formativni uticaj na učenike. Uči ih vrednostima, duhovnoj vertikali, ljudskim pravima i slobodama, poštovanju sebe i poštovanju drugog i drugačijeg, građanskim vrednostima“, rekao je patrijarh srpski.
"Tek pre koji mesec saznao sam da veronauka formalno više uopšte nije školski predmet, nego nastavni program. Predmeti su poznavanje prirode, muzičko, likovno, a programi su čuvari prirode, ruke u testu, verska nastava", rekao je patrijarh Porfirije, na obeležavanju 20 godina od vraćanje verske nastave u obrazovni probram, navodeći da je "takav statust neodrživ".
Prema njegovim rečima, "kada verska nastava nije ni izborni predmet, ona se održava u rasporedu pred-čas, osmi čas i slično, potom stižu uputstava o podizanju cenzusa na 30 đaka za formiranje grupa, pravljenje međuodeljenskih grupa i drugo".
"Naš stav je da je jedino pravedno, nediskriminatorsko i demokratično rešenje sadržano u prvoj uredbi iz 2001. godine, kojom je izričito bilo propisano da ne postoji nikakav cenzus, što je primenjivano i u kasnijim godinama, nakon što je verska nastava uređena zakonom iz 2002. godine", rekao je patrijarh Porfirije.
On je naveo da postoji konsenzus među crkvama i verskim zajednicama da ove probleme treba rešiti, što su potvrdili njihovi predstavnici, koji su učestvovali na međunarodnom panelu o veronauci.
Patrijarh je rekao da je danas blizu 450.000 učenika koji su se opredelili da pohađaju versku nastavu.
Ministar prosvete Branko Ružić je naveo da će to ministarstvo sve inicijative i predloge sa ovog skupa pažljivo razmotriti, podsetivši na različite modele koje je imalo versko učenje tokom prethodne dve decenije u Srbiji.