Testiranje specijalnim mernim kolima za merenje geometrije koloseka, na trasi brze pruge od Beograda do Novog Sada izvršeno je danas, a prema rečima generalnog direktora kompanije "Infrastruktura železnice Srbije" Zorana Jevtića, merenja su pokazala da je pruga potpuno bezbedna za saobraćaj.
Testiranja se, kaže, vrše u okviru redovnog plana održavanja pruge minimalno na sedam dana, a po potrebi i češće.
"Danas je testiranje prošlo bez ikakvih problema, vozili smo se brzinom od 110 km/sat bez osećaja da postoji bilo kakav problem na pruzi, a i sama merenja su pokazala da je sve u redu. To je veoma važno imajući u vidu da je bilo nekih informacija o problemima u zoni Čortanovaca, kod vijadukta, a videli smo na mernim rezultatima da nema nikakvih deformacija u zoni koloseka i da je pruga bezbedna za saobraćaj", rekao je Jevtić.
Istakao je da "Infrastruktura železnice Srbije" ima veliki broj mernih sistema koji se uglavnom odnose na geometriju koloseka, ispitivanje šina i eventualnih deformacija na površini ili unutar šine, utvrđivanja da li je oštećen profil šine i da li postoje pomeranja tla koja bi, kako je rekao, mogla da utiču na stabilnost pruge, brzinu i bezbednost saobraćaja.
Jevtić je naveo da se kontrolna merenja na brzoj pruzi češće vrše zbog visoke brzine kretanja i složenosti sistema, dok je za ostale pruge drugačiji plan merenja. Dodao je da se za testiranje koriste specijalna merna kola koja su posebno projektovana, sa nadogradnjom mnogih sistema za ultrazvučno ispitivanje šine, geometriju koloseka, odnosno širinu koloseka, profil šine, slobodan profil pruge, video-zapise kontaktne mreže.
"Ova kola zamenjuju veliki broj zaposlenih, ovo je pre 30-40 godina obavljao veliki broj ljudi, a danas radimo sa ovim savremenim mernim kolima", kazao je Jevtić.
Ovim mernim kolima kontrolisane su pruge na čitavoj teritoriji Srbije, a bila su angažovana i za kontrolu geometrije koloseka na prugama u Republici Srpskoj.
Glas javnosti/ N07S