Glasnogovornik DKB-a, Hauke Kramm, rekao je da su troškovi održavanja bankomata visoki i da se promenio način na koji klijenti koriste gotovinu. Zbog trenda bezgotovinskog plaćanja i smanjene potrebe za podizanjem keša, banka je odlučila da potpuno ukine bankomate i novac uloži u razvoj digitalnih usluga.
Ova odluka utiče na oko 5,8 miliona korisnika DKB-a, druge najveće nemačke direktne banke. Korisnici će morati da prilagode svoje navike u vezi sa podizanjem gotovine.
Ipak, banka ističe da postoje alternative za jednostavno podizanje novca:
Podizanje novca na bilo kom Visa bankomatu u svetu pomoću Visa debitne ili kreditne kartice, često besplatno ako korisnik ima tzv. „aktivni status“ (mesečni priliv od najmanje 700 evra).
"Cash im Shop" - podizanje gotovine na kasi u mnogim supermarketima i drogerijama, uz minimalnu kupovinu.
Što se tiče polaganja gotovine, to je sada skuplje i komplikovanije. Opcija „Cash im Shop“ za polaganje trenutno nije dostupna, a polaganje u poslovnicama Reisebank se naplaćuje: 9,90 evra za iznose do 999,99 evra, dok se za veće iznose naplaćuje 1% od iznosa, minimalno 12 evra.
Ovaj potez DKB nije usamljen – mnoge banke smanjuju fizičku prisutnost i prelaze na digitalno bankarstvo. DKB sa bilancom od oko 131 milijardu evra i kao deo BayernLB, druga je najveća direktna banka u Nemačkoj, odmah iza ING-a.
Stručnjaci smatraju da je digitalizacija bankarstva neizbežan trend. Za korisnike to donosi veću fleksibilnost, ali i potrebu da se naviknu na nove digitalne načine plaćanja. Oni koji žele da redovno polažu ili podižu veće količine gotovine, možda će morati da razmotre promenu banke.
Glas javnosti/T02S