Londonski centar: oko 6,5 funti po satu (7,10 evra/840 dinara)
U pojedinim zonama na centralnim ulicama i obližnjim garažama sat može koštati i do 13–18 funti (1.500–2.100 dinara).
U regionu, Zagreb, Sarajevo, Podgorica i Bukurešt spadaju među najjeftinije evropske gradove po satu parkiranja.
U Srbiji, Beograd još nije skroz transparentno podeljen na jasno zonirane tarife po satu, ali se cene kreću od 55 do 200 dinara, zavisno od lokacije i vremena dana.
Vračar, najgušće naseljena opština u Beogradu sa velikim prometom, ima zone i merene cene, koje se približavaju 200 dinara po satu.
Kragujevac ima zoniran sistem sa 4.244 mesta i tri tarife.
Srbija drži umereni nivo cena, daleko ispod evropskih metropola, ali u najvećim urbanim jezgrima trošak može prelaziti 200 dinara po satu — što je neuporedivo jeftinije od pariske ili londonske tarife.
Evropa: centri većine gradova imaju zone visoke popunjenosti – cilj je smanjenje saobraćaja, povećanje rotacije i zaštita životne sredine. Metode poput emission surcharge dodatno opterećuju vozila zagađivače, kao u Londonu .
Nemačka: prosečan vozač izgubi i do 42 sata godišnje tražeći parking, kola vozeći duže, a godišnje preplati 98 evra.
Srbija: zone su ređe i manja gustoća – u Beogradu i Kragujevcu popunjenost je velike gustoće u vršnim satima, ali nema tržišne dinamike poput najvećih svetskih gradova.
Ako mislite da je 200 dinara po satu puno, znajte da u Parizu plaćate 10 puta više, a u Londonu čak za gužvu i zagađenje se naplaćuje dodatno. Srbiji tek predstoji balansiranje između javnog interesa i prihoda od parkinga — ali za sada, cenovno smo i dalje na „jeftinijoj strani“.
Glas javnosti/B06S