Kompanija je navela povećanu konkurenciju, pritisak na cene i pad prodaje, posebno zato što neki kupci prelaze na električna vozila.
Boš će reorganizovati svoju glavnu fabriku u Rojtlingenu, gde proizvodnja kontrolnih jedinica više nije konkurentna, kako bi prešao na proizvodnju poluprovodnika.
„Evropsko tržište kontrolnih sistema vođeno je cenom i nalazi se u žestokoj borbi sa novim dobavljačima“, rekao je Dirk Kres, šef elektronike u Bošu, usred rastuće konkurencije kineskih proizvođača poslednjih godina. Nemački proizvođači automobila borili su se sa ovim problemom poslednjih godina dok se ova azijska nacija bori za tržišni udeo.
„Neophodna smanjenja nisu laka, ali su ključna za obezbeđivanje budućnosti pogona“, rekao je on, prema izveštaju novinske agencije.
Drugi dobavljači automobila, poput Šeflera i Kontinental, otpuštali su radnike u protekloj godini, dok je proizvođač sportskih automobila Porše prošlog petka upozorio radnike na „ozbiljnu situaciju“ usred pada potražnje u Kini. U novembru 2024. godine, Boš je takođe najavio otpuštanje 5.500 zaposlenih u kompaniji, prema izveštaju agencije.
Grupa trenutno zapošljava 418.000 ljudi širom sveta.
Glas Javnosti/ B06S