Advokati savetuju da hitna obaveštenja uvek treba slati u pisanoj formi i podsećaju da građani imaju pravo žalbe na odluke koje se ne reše u zakonskom roku od dva meseca.
Penzioneri čekaju mesecima na odluku o penziji nakon podnošenja zahteva. Neretko ceo postupak traje i do pola godine, ali i duže u slučaju sticanja radnog iskustva završenog u inostranstvu. Upravo u ovoj situaciji našao se građanin koji je pre tri godine podneo zahtev za penziju. Iako ima dovoljno iskustva, radio je ne samo u Hrvatskoj, već i u Rumuniji, piše Mirovina.hr.
„U penzijskom mi stalno objašnjavaju da iz Rumunije nisu dobili podatke o mom stažu i da nisu popunili neki formular bez kojeg ne mogu da nastavim. Nemam novca da odem u Rumuniju da to proverim ili da angažujem advokata. Kada pitam službenike ili telefonom tražim objašnjenje, uvek kažu da je to u toku. Šta da radim”, pitao je ovaj nesuđeni penzioner pravnu savjetnicu Sindikata umirovljenika Hrvatske.
Nažalost, nije jedini koji se našao u vrtlogu birokratskih procedura, ali i tromosti administracije. Ostaje mu samo da sačeka, ali i da ubrza proceduru u pisanju i žalbi.
„Savetujemo vam da postupak uvek ubrzate u vidu pismenog obaveštenja i službeno dostavite u spis, bilo preko ureda nadležnog ureda Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje u kojem vodite postupak, ili poslati im pismeno obaveštenje preporučenom poštom. Usmeno ubrzanje postupka ne ostavlja trag u spisima predmeta, a pismeni nalozi za ubrzanje koji su dostavljeni službeno moraju se uložiti u predmet.
U skladu sa Zakonom o opštem upravnom postupku, imate pravo žalbe i zbog nedonošenja rešenja, jer nadležni organ nije odlučio o vašem zahtevu u zakonskom roku od najviše dva meseca. Svakako preporučujemo da pismeno komunicirate sa uredom HZMO-a i barem ubrzate njihov rad. Njihova je obaveza da požure službe u Rumuniji za odgovorom”, odgovorili su pravnici Sindikata hrvatskih penzionera.
Glas javnosti/B06S