Tužba, podneta u ponedeljak u Vašingtonu, saveznom sudu, dolazi pošto se sam "Šejn" brani od sličnih optužbi raznih brendova i nezavisnih umetnika, uključujući "Levija Strosa" i "H&M".
U svojoj žalbi, "Šejn" navodi da je "Temu", u vlasništvu "PDD Holdingsa", „maskiran“ u legitimno onlajn tržište jer podstiče svoje prodavce da kradu dizajne drugih brendova, a zatim ih sprečava da uklone proizvode sa platforme, čak i nakon što priznaju kršenje.
„Temu privlači američke potrošače da preuzmu i koriste svoju mobilnu aplikaciju obećavajući izuzetno niske cene. Ali Temu ne profitira od prodaje ovih proizvoda, čija je cena tako niska da Temu mora da subvencioniše svaku prodaju, gubeći novac na svakoj transakciji“, navodi se u žalbi.
„Samo ohrabrujući svoje prodavce da krše prava intelektualne svojine drugih i prodaju falsifikovanu ili podstandardnu robu, Temu se može nadati da će minimizirati ogromne gubitke koje subvencioniše“, dodaje se u tužbi.
E-prodavci su osvojili maloprodajnu industriju svojim proizvodima sa ultra niskim cenama i svojom sposobnošću da reaguju na trendove daleko brže od svojih starih konkurenata. Usput, obe kompanije su skupili brdo kritika vezanih za njihovu radnu praksu, njihove veze sa kineskom vladom i njihovu navodnu upotrebu dizajna drugih brendova.
Kao dva džokeja za udeo na tržištu, izašli su na sud da optužuju jedni druge za niz skandaloznih optužbi. Prošle godine, "Temu" je tužio "Šejn" zbog zabrinutosti za autorska prava i navoda da koristi "zastrašivanje dobavljača u stilu mafije" da ih maltretira u ugovorima o ekskluzivnosti.
U "Šejnovoj" žalbi, kompanija je optužila "Temu" za „drsko“ nedozvoljeno ponašanje. Rečeno je da je najmanje jedan od "Temuovih" zaposlenih ukrao „vredne poslovne tajne“ koje su identifikovale najprodavanije "Šejn" proizvode, zajedno sa internim informacijama o cenama, kako bi mu pomogli u naporima da se takmiči.
„Naoružan ovim ukradenim informacijama, Temu je zatim uputio svoje prodavce da kopiraju te i druge najprodavanije "Šein" proizvode i prodaju beskonačne verzije na "Temuovoj" veb stranici i mobilnoj aplikaciji“, navodi se u žalbi.
„Temu nije prekršilac baštenskih sorti“, kaže se u tužbi. „Da bi reklamirao falsifikovane verzije "Šejn" proizvoda, "Temu" je reprodukovao praktično identične slike proizvoda "Šejn" zaštićene autorskim pravima i koristio ih, ili je uputio prodavce da ih koriste, kao promotivne slike na Temu veb stranici i mobilnoj aplikaciji.
Kompanija ide toliko daleko da kaže da se "Temu" lažno pretvarao da je "Šejn" na sajtu platforme "Iks" pokušaju da „pogrešno usmeri kupce sa platforme Šejn na platformu Temu“.
Žalba uključuje snimak ekrana "Gugl" oglasa koji sponzoriše "Temu" i koji prikazuje "Šejn" u naslovu, ali "Temu" kao veb adresu.
„Da bi dodatno obmanuo potrošače, "Temu" je dao instrukcije svojim plaćenim uticajnim osobama na društvenim mrežama da lažno tvrde da su "Temu" proizvodi koji su često falsifikati "Šejn" proizvoda jeftiniji i kvalitetnijeg od originalne "Šejn" robe“, navodi se u žalbi. „Temu je učinio mnogo da imitira rivala, uključujući krivolov u resursima, zaposlenima i dobavljačima."
"Šejnova" žalba na 80 stranica uključuje više desetina primera odeće i dizajna koje je "Temu" navodno opljačkao.
Zatražio je od suda da presudi u njegovu korist i donese nalog kojim bi se "Temuu" zabranilo da koristi "Šejnove" poverljive informacije, između ostalih zahteva.
"Temu" nije odmah odgovorio na zahtev CNBC-a za komentar.
Glas javnosti/B06S