Kako stručnjak za nekretnine Nikola Đogatović navodi za Nova.rs, garaže na centralnim gradskim lokacijama izdaju se i za 250 EUR.
- Recimo u okolini Knez Mihailove ulice imate te slučajeve, sve zavisi od lokacije. Sa druge strane, ako živite u centru, pitanje je koliko vam je auto uopšte i potreban - objašnjava Đogatović, prenosi portal Ekapija.
Kako kaže, garaže jesu dosta specifična vrsta nekretnina i cene jesu rasle i kada je u pitanju njihova prodaja.
- Vi možete da pronađete i primer da je garažno mesto prodato za 40.000 EUR. To može da bude garaža ili magacin koji nije klasično garažno mesto, pa ga vi kupite da biste ga koristili kao magacin. Svakako, ako imate neko garažno mesto koje je preteklo kada prodate stanove, možete da tražite veću cenu jer možda neko ko živi prekoputa očajnički traži da kupi parking mesto godinama - dodaje Đogatović.
On za ovakvu cenu kao primer navodi Dorćol.
- Tu imate dosta salonskih stanova koji se prodaju za dan, ali problem je što nemaju parking mesta. Ali kada neko da veliku svotu novca za stan, neće mu svakako biti problem ni da izdvoji 30.000 evra, ako ne i više, za neko garažno mesto - objašnjava.
Đogatović ističe da se garažna mesta dosta lako izdaju.
- I uglavnom, kada se izdaju, veoma retko se i potpisuju ugovori o zakupu, ne plaćaju se depoziti i slično. I sve je češće da ljudi u centralnim gradskim sredinama imaju i po dva auta, a parking nije neograničen resurs, tako da to da li će izdvojiti dodatnih 50, 60, 70 ili 100 EUR za garažu ljudima više i ne predstavlja neki problem - navodi Đogatović.
On objašnjava i da garaže za naše ljude predstavljaju najprihvatljiviji način investiranja zato što nije velika cifra po pitanju kupovine, lako se iznajmljuju jer nema nekih visokih troškove održavanja, za razliku od izdavanja lokala, stanova, kancelarija…
- Iz tog razloga naši ljudi kad imaju nekih 10, 15, 20 ili više hiljada evra kupuju garažna mesta. Te garaže nisu neiscrpan izvor. Obično kada neki investitor pravi zgradu, on mora da ima određeni broj parking mesta. Kada prodajete stan, morate da ponudite opciju prodaje parking mesta, a ukoliko na kraju pretekne nešto, tek onda može da se pojavi na tržištu za slobodnu kupovinu. Pored toga imate garažna mesta koja su ljudi već ranije kupovali, ali opet, sa tom kupovinom garažnog mesta vi radite diverzifikaciju. Recimo, kupite 10 garažnih mesta za 200.000 evra i ako vam zafali para jednog dana, ne morate da prodate luksuzan stan nego jednu garažu - zaključuje Đogatović.
Rusi nisu imali uticaj na cene garaža
I agent za nekretnine Katarina Lazarević kaže da se neke garaže izdaju i za 150 do 200 EUR.
- Na primer, na Lekinom brdu ima dosta zalepljenih oglasa ‘izdajem garažu’ i ta cena se kreće od 150 do 200 evra u novijim zgradama. U starijim je nešto jefitnije. Ima čak i zainteresovanih za udaljene garaže, jer grad ima mnogo više automobila nego mesta na kojima ljudi mogu da se parkiraju - ističe je Lazarević za Nova.rs.
Dodaje da dolazak velikog broja Rusa u našu zemlju nema veze sa cenama garaža, budući da oni ne uzimaju stanove sa garažama.
Problem su i standardi po kojima su garaže građene
Lazarević navodi još jedan problem koji postoji kod ove vrste nekretnina.
- Postoje određeni standardi u gradnji garaža i ti standardi su pravljeni ranije, dok nije bilo automobila koji i sa tim standardima ne mogu da uđu u garažu. Mi imamo problem sa jednim klijentom koji hoće da kupi stan u jednoj zgradi, ali ne može kolima da uđe u garažu. Moraće da se menjaju standardi za ulazak u garaže, da bi ljudi sa velikim kolima mogli da uđu - objašnjava.
Drugo, dodaje ona, nepopularne su i garaže koje imaju klackalicu zato što, kad nestane struje, ne može ni da se uđe ni izađe iz njih i one su uglavnom uzane.