Propisi o bezbednosti avio-kompanija su nešto sa čim nema pregovora. Vazduhoplovne vlasti sprovode identične standarde bez obzira na cenu karte, i to je nešto što možda putnici ne znaju, prenosi Huffpost.
Džordž Novak, predsednik i izvršni direktor Nacionalnog udruženja avio-prevoznika i bivši advokat FAA koji je radio na bezbednosti vazduhoplovstva u više od 80 zemalja, jasno kaže:
"Na većini tržišta, avio-prevoznici sa niskim cenama su jednako bezbedni kao i njihova konkurencija sa višim cenama", ističe on.
Ova regulatorna zaštita se proteže globalno. "Čak i manji avio-prevoznici u udaljenim regionima moraju održavati minimalne bezbednosne standarde", primetio je Novak.
"Međunarodna organizacija civilnog vazduhoplovstva sprovodi rigorozne revizije bezbednosti i sigurnosti vlasti civilnog vazduhoplovstva širom sveta", navodi on.
Kako niskoudžetne avio-kompanije smanjuju troškove bez smanjenja bezbednosti?
Budžetske avio-kompanije postižu niže cene kroz operativnu efikasnost, a ne ugrožavanjem bezbednosnih zahteva.
"Budžetske avio-kompanije zarađuju novac primenom mera smanjenja troškova. Međutim, ova smanjenja su čisto kozmetička", objašnjava Din Van Es, izvršni direktor kompanije Fast Cover Travel Insurance.
Oni stavljaju više sedišta u avione, naplaćuju posebno pakete usluga i obavljaju letove od tačke do tačke zaobilazeći skupa čvorišta.
Ove operativne razlike mogu uticati na vaš raspored, od odloženih polazaka do promena posade u poslednjem trenutku. Međutim, one ne ugrožavaju bezbednost.
"Avio-kompanije moraju da poštuju regulatorne zahteve koji pokrivaju sve, od rasporeda održavanja i obuke pilota do bezbednosnih provera. Regulatori avio-kompanija poput Federalne uprave za vazduhoplovstvo imaju velika ovlašćenja koja im omogućavaju da prizemlje avione ako se iz bilo kog razloga smatra nebezbednim", dodaje Van Es.
Šta osiguravajuće kompanije misle o niskobudžetnim avio-kompanijama
Ova razlika između operativnih neprijatnosti i bezbednosnog rizika postaje kristalno jasna kada se ispita kako osiguravajuće kompanije procenjuju niskobudžetske avio-kompanije.
Osiguravajuće kompanije pružaju ubedljive nezavisne dokaze jer njihov profit zavisi od tačne procene rizika. Ove kompanije zapošljavaju stručnjake čiji je ceo posao uočavanje opasnosti. To postaje jasno kada shvatite da vas nikada nisu pitali o izboru avio-kompanije prilikom kupovine putnog osiguranja.
Uprkos ovim dokazima, brige i dalje postoje. Džesika Kameko Ruks, kreatorka sadržaja o putovanjima koja sebe naziva "kraljicom preživljavanja niskobudžetnih avio-kompanija“, objašnjava zašto.
"Pošto niskobudžetne avio-kompanije privlače tako širok spektar putnika, od onih koji prvi put putuju do onih koji su prvenstveno fokusirani na jeftine karte, možete naići na putnike koji su manje upoznati sa bontonom putovanja", objasnila je Ruks, i dodala da ovo može da stvori percepciju "grubljeg“ iskustva, ali to nije odraz bezbednosnih standarda avio-kompanije.
Kada se suočimo sa ogoljenom uslugom i haotičnim ukrcavanjem po najnižim cenama, prirodno je pretpostaviti da se svuda štedi na kvalitetu. Bezbednost se procenjuje na osnovu onoga što vidimo, ali stvarna bezbednost se dešava u hangarima za održavanje pod strogim regulatornim nadzorom.