"Potrebno je da realno sagledamo situaciju. U suprotnom, udarićemo u zid u punoj brzini", naveo je Kelenius i upozorio na mogući kolaps tržišta automobila.
U intervjuu za "Handelsblat", Kelenius je istakao da bi takva zabrana mogla izazvati paničnu kupovinu benzinaca i dizelaša pre 2035. godine, a potom nagli pad potražnje, što bi, uz slabu prodaju električnih vozila (EV) i konkurenciju iz Kine, dodatno ugrozilo evropske proizvođače automobila.
On umesto rigidne zabrane predlaže poreske olakšice i niže cene struje na punionicama, kako bi prelazak na električna vozila bio tržišno održiv, prenosi Rojters.
"Dekarbonizacija je neophodna, ali mora biti tehnološki neutralna i ekonomski održiva", poručio je Kelenius.
Evropska unija je usvojila mere po kojima sva vozila u prodaju posle 2035 moraju da imaju nulte emisije ugljen-dioksida, što je de fakto zabrana motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Nemački proizvođači automobila imaju poteškoća da se preorijentišu na električna vozila, a već neko vreme ne mogu da računaju na profit od izvoza luksuznih brendova u Kinu i SAD.
"Mercedes-Benc" sada menja svoju strategiju i ne želi da se pozicionira isključivo kao luksuzni brend, već da se usmeri na što širu ciljnu grupu kupaca, kaže Kelenius.
Kako saznaje "Handelsblat", termin "luksuz" biće gotovo potpuno izbačen iz interne prepiske.
Glas Javnosti/ P02S