Kompanija Delez Srbija saopštila je danas da, "prema njihovim trenutnim procenama", novi propisi Vlade Srbije imaju negativan uticaj i zahtevaju značajna prilagođavanja kako za tu kompaniju, tako i za čitav maloprodajni sektor.
"Kao vodeći trgovac na malo u Srbiji, koji posluje kroz 559 prodavnica i zapošljava više od 12.000 ljudi, sprovodimo sveobuhvatne analize kako bismo sagledali pun uticaj novih mera Vlade, koje podrazumevaju intervencije na tržištu maloprodaje hrane, na naše poslovanje“, navodi se u saopštenju.
Prema navodima Delez Srbija, maloprodajni sektor posluje unutar složene mreže dobavljača, logistike, radnih mesta i investicionih ciklusa, i promene ovakvog obima zahtevaju pažljivu analizu svih operativnih aspekata.
„Uticaj inflacije na cenu hrane je očigledan, a rešavanje ovog izazova zahteva zajedničku odgovornost države, proizvođača hrane, veletrgovaca, distributera i trgovaca na malo – a ne samo maloprodaje hrane. U interesu transparentnosti smatramo da je važno da pojasnimo rezultat našeg poslovanja“, ističe se u saopštenju.
Kako se dodaje, Delez Srbija je u 2024. godini ostvarila neto profitnu maržu od 4,4 odsto, što znači da od svakih 100 dinara potrošenih u njihovim prodavnicama, 4,40 dinara ostaje kao profit kompanije nakon što se pokriju svi troškovi – od dobavljača i zarada zaposlenih, do poreza, zakupa i ostalih izdataka.
„Suočavamo se sa izazovnim okolnostima na tržištu sa kojim smo duboko povezani i u koje smo tokom godina značajno ulagali. Ostajemo otvoreni za razgovore sa Vladom i drugim relevantnim akterima kako bismo zajednički došli do rešenja koja mogu doprineti smanjenju inflacije, uz očuvanje zdravog i održivog tržišnog okruženja“, navodi se u saopštenju.
Glas javnosti/N07S