Mnoge firme i radnici istih u strahu su od krize koja je već neko vreme prisutna, zajedno sa korona virusom.
Ipak, jedan hrvatski biznismen je dokaz da ipak može da se nastavi poslovanje bez krize.
Emil Tedeski, poslao je jasnu poruku koja pokazuje pet stavki koje su njegovoj kompaniju da nastavi poslovanje bez krize..
U izazovnim vremenima jake poruke uz isticanje uvek će dobro doći. I to je brend. Svakoj kompaniji potreban je, a naročito u teškim vremenima integrisan pristup komunikacijama ka različitim ciljnim grupama i na različitim tržištima.
Preduzeća, kako analitičari tvrde, moraju da ulažu napore kako bi održala kupce angažovanim i kratkoročno uverenim. Planiranje zaliha, popusti i posebne ponude pomoći uvek će, kako kažu, da podstaknu na kupovinu. Za dugoročnu stabilnost, kompanije bi trebalo da počnu da procenjuju i ciljaju druge segmente tržišta i da identifikuju mogućnosti za rast.
COVID-19 je, kako navodi Svetski ekonomski forum, katalizator promena - i to je promena koje su radnici žedni. Zarobljeni niskom produktivnošću i opadajućim maržama, mnogi poslovni modeli borili su se da stvore prostor za inovacije ostavljajući zaposlene frustriranim. Odgovor organizacija na pandemiju rodio je neviđenu međuindustrijsku saradnju.
S druge strane, digitalne veštine, dizajnersko razmišljanje, preduzetništvo i inovacije biće ključne veštine posle pandemije.
Poslodavcima je teško da se izbore sa novonastalim okolnostima. Činjenica je da kada stane tražnja staje i proizvodnja, a tada staje i potreba za ljudima. U ovakvoj situaciji vlasnici preduzeća se trude da na različite načine zadrže kvalifikovane radnike. I oni su im najvažniji, isticalo se to još na početku pandemije kada su mnoge industrije stale.
Preduzeća bi trebalo da uspostave posvećen tim koji će osigurati jednostavan, ali dobro vođen skup procesa koji maksimiziraju zdravlje i sigurnost kolega i kupaca. Ovim timom treba da rukovodi izvršni direktor ili neko na sličnom višem nivou. Svetski ekonomski forum kaže da fokus tima treba podeliti na pet različitih tokova rada: - Upravljanje i blagostanje zaposlenih; testiranje finansijskog stresa i planiranje na nepredviđene situacije; nadgledanje lanca snabdevanja; te marketing i prodaja.
Vođenje bilo kog posla je rizičan poduhvat. Režijski troškovi kao što su stanarina, zarade i ostale režije ostavljaju malo likvidnog novca vlasnicima, posebno u malim preduzećima. Kada se tome doda nedostatak prihoda od usporavanja usluga, težina samo raste.
Da bi se suočili sa ovim kratkoročnim izazovom, vlasnici preduzeća, a naročito malih, treba da se zalažu za napore da se obezbedi trenutna likvidnost i da preduzeća ostanu solventna, navode analitičari.
Likvidnost je samo deo jednačine, kažu stručnjaci. Krediti mogu stvoriti samo dodatni pritisak na vlasnike preduzeća. S obzirom da je smanjena i potražnja i produktivnost, što niža zaduženost je nešto što firmu u ovim trenucima može zapravo održati i osnažiti.
4 min